Vinterland

Kan man få ont i huvudet av ett glas röd vin. Ja, det är nog möjligt.
Men jag har i och för sig haft ont i huvudet i flera dagar nu.
Vi hade en trevlig schlager kväll hemma hon Maggan & Pierre i går.
(gjorde ett inlägg om det innan vi gick igår, men det verkar ha försvunnit ut i cyber rymden)

Vår gamla skivbolagsdirektör hade ringt Stina på tele i går & bestämt berättat att han skulle stämma låtskrivarna för låt stöld (puh!). Lite senare får jag mess (runt 24 tiden) från Stina som skriver att Aftonbladet nu börjat jaga henne.
Tyvärr har inte Stina så bra erfarenheter av Aftonbladet som hängde ut henne och felciterade henne radan 2003 men Genom Eld & Vatten.
Det kan inte bli annat än fel när en tidning ringer mitt i natten & man ska svar något klyftigt.
Jag menar, vi är självklart super glada för tjejernas skull och skulle för allt i världen inte vilja förstöra deras lycka nu.
MEN visst finns det en hel del likheter med just låten VINTERLAND.
Men jag tror aldrig att Stina skulle ge sig på att stämma dem på egen hand. Det är hon alldeles för snäll för.
Klart att det aldrig är poupulärt att någon snor ens idéer, men hon skulle aldrig göra det ändå.
Nu blir hin indragen i en circus som hon tycker är obehaglig och som hon inte vill ge sig in i.

Det sägs att alla publicitet är bra publicitet?
Jag vet inte de jag.
Jag vill inte häller bli inblandad i skriverier där vi blir utpekade att krossa deras drömmar.
Samtidigt som vi inte har gjort något fel.
Stina skrev en bra låt (min favorit på den plattan faktiskt) som visst andra också tyckte var bra....


Hoppas att fortsättning inte följer....

http://www.songlyrics.com/album_covers/78/sarek/sarek-50313.jpg

Kommentarer
Postat av: mamma

Hörde direkt att de var lite från eran låt.Linn blev skit arg ....puss

2010-02-21 @ 09:59:07
Postat av: linn syster

Sjklart tycker jag att tjejerna var duktiga.

Det var nog mer en chock än att jag blev arg.

Men mamma är somsagt snabb på att skvallra till dig ;)

2010-02-21 @ 10:24:50
Postat av: Namellew

Den är lik "Vinterland" men det är definitivt INTE ett plagiat! Båda låtarna är underbara! Sarek<3

2010-02-22 @ 17:06:51
Postat av: Jenny

Grejen är ju den att alla låtar liknar varandra nu för tiden! Låtar som jag slälv har skrivit har jag hört att det har påmint om andras. Tänk på hur många ackord det finns egentligen... Alla ackord kommer ta slut till sist.



Jag gillar både Sarek och Timotej! Men eran stil är lite annorlunda och just därför så blir den genren alltid utpekad. Darins låt liknar ju alla Boyband-låtar! Tycker att det ska bli mer schlager och etno i melodifestivalen!

2010-02-27 @ 13:22:56
URL: http://jencecnas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0