Disney

Ska jag erkänna en sak?
Jag går fortfarande i pyjamas..
Kan ju låta mysigt.
Men det är för att jag mår piss.. Älvin har i över en veckas tid haft diareé och magknip. Samtidigt som han e lite hostig & förkyld. Vilda är oxå förkyld & har diareé. Men Älvin har problem även på natten.
Han bajsar kanske 4 ggr per natt & har gjort i över en vecka nu.
I natt gallskrek han ett bra tag och ville inte somna om.
Eftersom Emil varit sjuk & sängliggandes i 2 dygn och jag fått dra det stora lasset själv vad gäller ALLT, även nätterna känner jag att kraften börjar sina..
I natt stor lipade jag. Både av utmattning och oro. Vad är det för fel på vår lilla kille?
Har pratat med BVC och vi skulle börja med att byta ut gröten mot ris gröt & inte ge ngn frukt puré.
Nu har vi testat det i 2 dagar. Blir det samma visa i natt ringer jag i morgon igen.
Varken jag, Emil eller Älvin orkar ha det så här.
Stackar e helt röd i rumpen.
Jag funderar på om han kan vara laktosintolerant?
Nog om det tråkiga för jag är snart på benen igen!


Ängla och jag kollade på Skönheten & Odjuret i dag.
Disney är verkligen fantastiska på att göra film.
Inte sant?
Musiken är ett kapitell för sig, ljuvlig!
Vem kollade inte på Disney när dom var små?
Det roliga är att samma filmer håller en i dag.
Snövit släpptes i julas igen och förra året var det Törnorosa.
Jag samlar på dem till barnen, men samlar dem även för egen del.

Mina absoluta favoriter om jag måste välja är:
LEJONKUNGEN
SKÖNHETEN & ODJURET
och självklart TARZAN


Poster - Skönheten och odjuretOmslag till 2003 års DVD-utgåva
http://www.logoi.com/pastimages/img/tarzan_4.jpg

Men tätt efter följer
ALLADIN
SJÖJUNGRUN
ASKUNGEN
och alla de andra underbara filmerna.

VILKEN ÄR DIN ABSOLUT BÄSTA DISNEYFILM?

Kommentarer
Postat av: Åsa

Lejonkungen och Tarzan ä helt klart bäst!:)

2010-01-27 @ 17:14:49
Postat av: Mamma

Stackarn tycker absolut att du ska ringa bvc imorgon..Såg att en läsare har skrivit av din blogg när det gäller smyckena har folk ingen egen fantasi???kram

2010-01-27 @ 18:07:29
Postat av: Kajsa

Stackaren, ge dig inte. Vi har provat med Nutramigen 2 till vår lille kille sen i fredags och det är bättre. Vet du vad jag gjorde, jag bokade tid hos Per Zetterlund i Åhus. Han är bäst, har alltid gått till honom med båda mina barn. Bara att boka tid på internet. www.ahuskliniken.se, registrera honom och sen är det bara att boka. Han lyssnar på dig och försöker verkligen lösa problemet.



Lycka till

2010-01-27 @ 18:38:27
Postat av: Gunilla

Hejsan

har läst din blogg nu i snart ett år

Du har ett underbars sätt att skriva

dels för att du verkligen sätter ord på de jobbiga och sen även de underbara

för med barn är de inte alltid rosenrött och man måste få skriva/säga de med

hoppas allt löser sig med lillkillen

ha de bra Må väl

2010-01-27 @ 18:44:46
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: Emelie

Klart jag gillade din text och dina smycken oxå, du har inspirerat mig en del ;)Ha en bra kväll!

2010-01-27 @ 19:29:58
URL: http://frokenmli.blogspot.com
Postat av: Emelie

Nu har jag ändrat texten till mina smycken, då jag har egen fantasi ;) Ha det bra!

2010-01-27 @ 19:34:40
URL: http://frokenmli.blogspot.com
Postat av: Therése

Jag älskar Lejonkungen. Men jag är en riktigt "Cry.baby" så jag snabbspolar alltid förbi episoden där Mufasa dör... jag fixar inte att se det. Pinsamt va?

2010-01-28 @ 07:36:44
URL: http://theresian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0