Fel på både datum & vecka

Hur sjutton kan man ha fel på en hel vecka?
Ja den frågan stäler jag mig själv just nu.
Innan jul bokade jag en tandläkartid som jag minns det skulle vara Fredagen den 20 Jan (redan där blev det fel eftersom den 20 Jan är en Torsdag.)
Denna vecka har jag sagt att jag ska till tandläkaren på Fredag.
Jag har till och med frågat Emil vilket datum det är idag och inte ens då kopplade jag.
Talade om för Ängla ikväll att vi måste gå upp tidigt idag eftersom mamma ska till tandläkare.
Trodde då även att Vilda & Älvin skulle på sin 6 mån läkartid i morgon eftersom dom ska dit den 20 Jan.

Men förra året fick jag ett sms från Tandläkaren dagen innan, som en påminnelse.
Eftersom jag inte fått det började jag fundera lite i kväll..
Tänkte att dom kanske inte gör det längre!
Letade upp min almenacka för att kolla.
Först blev jag som förstelnad när jag såg att den 20:e var en Torsdag!
NEEEEJ, jag har missar det, de var idag! (tänkte jag!)
1000:- åt fanders!
(eftersom man får betala om man inte kommer)
Men sedan tänkte jag att jag fick väl inget barnbidrag idag?
(hade nämligen varit inne på min internetbank)
Den 20:e = barnbidrag!
Vet inte hur mina tankar gick den sekunden men till slut ramlade poletten ned ;)
Det är inte förrän nästa vecka!

Hur kan man bli så förvirrad!?
Nu kan jag lägga mig i lugn & ro med vetskapen att jag har en hel Fredag att bli klar med all stryktvätt.
Vilken lycka! ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

Den 20:e är faktiskt på ONSDAG nästa vecka!! Ha det bra!! Kram

2010-01-15 @ 00:10:26
Postat av: mamma

Hi Hi,låter som det vore jag..Åker till Sthlm på ONSDAG den 20 jag ska försöka påminna dig..( om jag kommer ihåg) puss

2010-01-15 @ 08:29:37
Postat av: Zara

Ja glömde skriva att tandläkartiden var torsdagen den 21 januari och inte den 20 överhuvudtaget :)

2010-01-15 @ 09:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0