Fina ni!

Vilka underbara blogg läsare jag har :)
Är så glad för att jag fått så många fina tips & råd.
Jag är glad att jag vågar tala om precis hur jag känner utan att bli dömd!

Jag hann aldrog skriva till er igår, men Söndagen var helt okej för den började väldigt bra.
Milo ringde & frågade om hon skulle komma och massera min nacke & axlarna.
(Hon kunde tydligen det oxå, hon kan nog allt! ;) )
Och hon hittade inga knölar men en mycket spänd nacke & axlar.
Har fortfarande ont & kommer väl ha till jag slutar att bära de små.

Jag har faktiskt varit på Vårdcentralen idag.
Men inte i min räkning utan i Vildas.
Hon har ont i örat.
Det visade sig att det var rött (hon skrek när doktorn kollade det i de örat men inte i det andra).
Men inte fick hon ngt penicillin inte.
Näpp, här var det alvedon som gällde & vi fick komma in om det blev värre eller sprack!
Tack för den & stackars Vilda.
Hoppas det går åt andra hållet då..

Jag har en liten plupp i armhålan som ömmar.
En plupp som jag tror kommit av rakningen.
Ska avvakta några dagar för att de som det ömma förvinner.
I Lördags tryckte jag så mycket så det ömmade värre en värst.
Men går det inte över ska jag absolut kolla upp det.

Jag hade nog en bad day i Lördags, och det kändes skönt att få skriva av sig & dela med sig.
Jag är oftast stark men lider sedan tonåren av panikångest som dyker upp då & då fortfarande.
Just nu klarar jag mig utan medicin, men skulle känna direkt om jag behöver den igen.
(Har hållt upp innan, bla när jag väntade Ängla & nu igen då jag väntade tvillingarna)
Lite ångest & deppigkänsla emellanåt är något som jag kommer att få leva med resten av mitt liv.
Det är nog bara sån jag är.
Men jag har lärt mig att hantera den & leva med den.
Avundas de människor som inte vet vad ångest är!
Men den personen blev inte jag.
Det gäller att göra det bästa av den man är & övervinna mörka skuggor.
Det har jag gjort och gör!

Tack för att du är du! :)

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hej. Tänkte ge ett tips på röda hårsäcks inflammationen, ta en bomulstuss och blöt den med alsolspit tejpa fast den under natten på den röda pricken o den mognar fortare för att sen ta hål på. Sen kan de vara bra o upprepa en gång till för att dra ut resten! Värt ett försök:)

2010-01-11 @ 22:12:37
Postat av: milo

Lilla Gumman, skönt att du mår lite bättre. Ångest har alla människor mer eller mindre och man hanterar den olika. Du fixar också det mesta men se till att komma iväg till doktorn för att bli trygg i dig själv. Jag kommer att tjata tills du varit där. Var rädd om dig själv.kram

2010-01-11 @ 22:35:19
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Liza

Zara jag vet precis hur det känns skönt att du mår bättre iaf och att du har Emil och barnen hoppas att Vilda mår bättre snart verkligen stackars liten.. Ta hand om dig o Vilda tänker på er stora kramar

2010-01-11 @ 22:54:31
Postat av: Anna

Jag känner igen mig så i dig! Har också sedan tonåren haft ångest och det är nog det jag skulle beskriva som det mest obehagliga jag behövt uppleva.. Jag har fortfarande ångest som kommer och går och jag tränar fortfarande på att lära mig att leva med det. Jag har kämpat emot det i många år men nu vet jag att det inte finns ngt jag kan göra för att radera det som varit, det har gjort mig till den jag är idag! Även om det är tungt många gånger så har man förmågan att verkligen uppskatta de fina och roliga stunderna mer på ngt vis!



Hoppas du mår bättre i både själ och nacke nu ;)

Kram från mig

2010-01-11 @ 23:21:19
URL: http://jagegomoi.webblogg.se/
Postat av: Mamma

Lilla gumman ,vad klok du är....puss

2010-01-12 @ 08:21:50
Postat av: Madde

Hej!



Man får ha sådana dagar ibland, jag tycker du är stark! Tänkte bara skriva att det är bra av läkaren att inte skriva ut antibiotika, det görs alldeles för mycket och för ofta när det inte behövs och skapar resistens bland bakteriestammar vilket gör att fler och fler antibiotika blir verkningslösa. Och vi vill ju att det ska finas botemedel även i framtiden. Kram!

2010-01-12 @ 08:45:50
Postat av: Birgitta Olsson

Hejsan

Jag känner igen mig så väl i dina problem. Jag är en person som också under hela mitt vuxna liv levt med "down" perioder från och till. Problemet är ju att det inte syns utanpå utan man ser alltid lika pigg ut. Jag tror många människor har detta problem men det är inte så många som vågar prata om det. Det bästa är alltid att kolla upp saker som man tror sig drabbats av då lugnar det ner sig. hoppas innerligt att du snart känner dig piggare.

Birgitta

2010-01-12 @ 11:08:37
URL: http://www.metrobloggen.se/biol
Postat av: sara

usch hatar panikångest, jag har det också och är inne i en jobbig period. går hos psykolog men funkar inte för mig tyvärr, så vet inte vad jag ska göra .

2010-01-12 @ 20:03:35
URL: http://sarawikstrom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Livet går upp och ner! Mer för vissa än för andra. Jag får ofta svullna körtlar i armhålerna fram mot brösten sådär 1 gång i månaden. Det kan göra riktigt ont och jag har varit iväg och fått det kollat en gång men det vara bara, just körtlar.

Men hårsäck som blivit irriterad kan det absolut också vara. Kram!

2010-01-12 @ 20:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0