NYHETER

Å vad mycket det är att sätta sig in i när man vill starta eget.
Tycker inte att dom skriver så att det är speciellt lätt att förstå.
Man ger ju nästan upp på vägen.
Denna vecka har jag inte ringt skatteverket för råd eftersom tiden inte räckt till.
Vi funderar på en lösning själva, men vi måste höras oss för först.
Hemsidan har jag inte ens börjat med, ska sätta mig ned med det nästa vecka.
Ska nog börja göra ett litet arbetsschema för min smyckesstid & planering tror jag.
Så länge har jag gjort några fler smycken :)


Dop-smycke
Nätt amulett med stans i 1,5mm (älskar de små bokstäverna på den nätta amuletten) + kedja.
Allt i äkta silver


Liten tag med stans 1,5mm
Äkta silver


NYHETER:

"Fyrkantstav i silver 925"
Här kan man stansa på 4 sidor.
Jag har valt att stansa FARMOR på en sida & sedan alla barnbarnen




Har köpt hem några andra avlånga tags för att se om dom blir
lika poppis som de jag kallar de avlånga tagsen!?



Den första är lite mindre & lite tjockare: ca 28x6,7mm
Den andra är: ca 34x7mm
De som jag kallar AVLÅNGA TAGS har måttet:35x9x1 mm

Maila gärna om du har några frågor:

[email protected]



Kommentarer
Postat av: Therése

Usch! Det är en djungel av saker man måste känna till och veta när man ska bilda företag. Min sambo har ju haft enskild firma i 8 år. Han börjad ei väldigt liten skala, men i takt med att företaget har växt har även allt runtomkring växt. Bokföring och annat pappersarbete ska vi inte bara tala om.

Vet inte hur Du har tänkt med hemsida, men vi har provat några olika modeller så vill Du ha lite tips och erfarenhetsråd så säg bara till.

2010-01-12 @ 17:01:45
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Marie

Hej!!



Undrar om jag får låna bilden som du har lagt upp på det dopsmycket du gjorde åt mig och lägga på min blogg??



2010-01-12 @ 17:20:47
URL: http://jennalillfisan.blogg.se/
Postat av: Lena kbg

Hej Zara! som jag sa på ica för ett tag sedan nu, så läser jag din fina och personliga blogg där du delar med dig av dig själv,din familj och dina fina smycken. Men har även läst om din ångest som kommer och går och vill väl egentligen bara dela med mig av egna tankar kring detta med ångest i största allmänhet.Du skrev i tidigare inlägg något om att du "avvundas" människor som inte vet vad ångest är och innebär och jag förstår precis din tanke.jag lider själv av ångest fram och tillbaka och har tänkt samma sak.."måtte vara skönt att aldrig behövt upplevt" men jag har vänt tankarna lite till att det faktiskt (hur dumt det än låter) har gett mig något. ganska mycket faktiskt. en insikt om hur andra människor kan ha det som i sin tur oxå leder till både sympati och empati- två av människans viktigaste egenskaper. hur ska man kunna förstå en annan människa fullt utsom mår dåligt om man själv aldrig varit där nere?! En kvinna sa en gång till mig såhär: -jag kommer då aldrig tillåta mig få ångest eller deppression.Hon såg ner på människor som mådde dåligt och ansåg dessa var av det svagare folket.Hon kunde dock ej bli,och kommer heller så aldrig kunna bli en vän till mig med en sådan inskränkt inställning. jag anser det motsatta! en deppression kan stärka och göra dig till en mer human människa, därav inte sagt att perioderna kan vara för j-vliga men ändå vet jag att det i längden gör mig till en "bättre" och mer insiktsfull människa. dock kan man ju önska man slapp ifrån perioderna men om jag skulle välja på dem eller oförstånd och brist på empati o insikt väljer jag definitivt det förstnämnda.Alla ska ej dras över samma kam men tanken är bara att förmedla min syn och ge en "push" . kramar

2010-01-12 @ 18:11:33
Postat av: Jenny

Du är så duktig Zara , att du orkar och hinner med är ett under .

Jag har lånat din kavel som mamma tydligen hade, så jag kommer bort med den i slutet av veckan om du inte behöver den innan dvs ?

Kraaam

2010-01-12 @ 18:23:37
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Postat av: milo

Fel Jenny, pappa var hos Emil o Zara när jag ringde honom om brödkavlen och då fick du låna Zaras, så slapp pappa köra hem här igen.Till Zara Go girl, du fixar vad du vill bara du vill.

2010-01-12 @ 21:33:02
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Jenny

jaha, där ser man :) de förstod inte jag :D Men tack så hjärtligt för lånet ändå !! Där kanske blir några bullar över som tack för lånet. :) otroligt goda var dem iaf .

2010-01-12 @ 22:34:22
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Postat av: Angelica

Vad kul, ska du starta eget?! =) Grattis! Andreas har eget företag och gör hemsidor www.theworkshop.se om du vill ha hjälp med det, Kram kram pussa kiddosarna!

2010-01-14 @ 07:10:45
Postat av: maria

du är väldigt duktig! jag undrar vart du köper stansar och smyckesdelar någon stans?

2010-01-14 @ 21:32:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0