Sömnpiller till barn?



Just nu känner jag mig låg & ganska uppgiven.
Har suttit på en stol i mörkt rum för att få Ängla till att somna medan de andra tittade färdigt på filmen som vi börjat se. Ängla är dunderförkyld & var super trött & gnällig så jag tyckte hon behövde komma i säng samtidigt som tvillingarna. MEN hon kan verkligen INTE somna!
Tvillingarna somnade men inte Ängla.
Jag har suttit i det där förbaskade rummet i en och en halv timma och ändå somnar hon inte.
Hon är trött som ett ägg men det hjälper inte.
Jag har precis blivit utsläppt av Emil och det var tur, för jag höll verkligen på att bli tokig.
Kanske låter jag som en dålig mamma? Men det är så jag känner.
Jag har två bebisar & en stor tjej som kräver all min uppmärksamhet hela dagen (även Emils förståss) så endast en fjuttig timma hade varit väl behövd på kvällen för mig själv eller med Emil & i detta fall med min mamma + familj.
Kanske är det för att jag förkyld som jag är extra känslig, eller börjar batterierna ta slut? Vad vet jag!
Jag älskar mina barn högt (dem är mitt allt) men jag är faktiskt människa oxå inte bara mamma.

Nu har kl hunnit bli 23:30 (snart) och återigen somnar jag för sent. Bara för att få 1 min för mig själv.
I går la vi oss samtidigt men Ängla som inte kunde somna pratade om spöken, kissa, vatten och allt det där till kl var över 23..
Ni som läser min blogg vet att jag provat alla era tips inna: massage, sagoböcker med mera. Men inget funkar.
Emil har oxå alltid haft svårt att somna, kan det vara så att hon bara är lik sin pappa?
Frågorna är många i mitt huvud.
Finns det något jag kan göra?
Kommer hon att klara skolan när hon aldrog kan komma till ro om kvällarna och alltid somnar försent?
Jag har alltid varot kvällstrött, så jag kan inte sätta mig in i hur det är.
Är det något att ta upp med BVC?

I dag blir jag nog inte klokare på detta.
Ska väl pallra mig i bädd.
Hoppas att jag vaknar en aningen friskare i morgon.
Och så önskar jag mig en släng av positiv energi...

God natt ♥



Svar på några av kommentarerna:

Det spelar tyvärr ingen roll när vi tar upp henne.
Hon går ju på dagis i veckorna och går då upp 7:30, men det spelar ingen roll.
Hon kan vara hur trött som hellst på kvällen men så fort hon lägger sig går det inte att somna.
Vi har testat allt.
Detta är inte ett problem som vi bara har när vi är borta, utan var dag även hemma.
Det finns gånger (tex lucia) då hon fått gå upp kl 6:00, tror ni att hon somnade ändå? Nepp.
Har frågat om det märks på dagis att hon somnar sent, men hon är alltid på topp & inte trött.
Kanske hon inte behöver mer sömn?
Är det bra så hon är?
Ja, vad vet jag.
Uppskattar era tips!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Therése

Usch... förstår att det är kämpigt. Har haft Bella uppe till halv elva om kvällarna nu under julledigheten. Visserligen delvis "självvalt" eftersom jag tyckt om att få sova till halv tio om morgnarna. Men det ska bli "spännande" att få upp henne till dagis imorgon bitti.

För min del märker jag att Bella har svårare att somna i tid när jag har henne hemma. Vi håller inte samma tempo när det gäller lek och aktiviteter som dagis gör så hon blir inte trött på samma sätt, varken fysiskt eller psykiskt. Plus att jag intye drar upp henne tididgt om morgnarna när vi är lediga. Märker Du nån skillnad på när Ängla är på dagis eller inte?

2010-01-03 @ 23:55:27
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: anna-karin

Stackare. förstår dig precis. Stod i Oscars rum i 2,5 timme vissa kvällar när han var mindre och jag trodde verkligen jag skulle bli knäpp. Visst behöver du lite tid för dig själv det gör alla. Är det någon skillnad på om hon går upp tidigt varje morgon och då menar jag halv åtta? Kanske kan du och Emil ta varannan kväll när ni är hemma båda två eller det kanske ni gör redan, det kan ju vara lättare om man vet att man nästa kväll får vara i fred. prata med din Bvc sköterska det är aldrig fel om inte annat är det skönt att prata av sig. Hoppas ni får en bra dag i dag

kram

2010-01-04 @ 08:09:24
Postat av: milo

Det blir så ibland att man kommer in i fel rutiner, särskilt om man inte är hemma. Det viktigaste tror jag är fasta rutiner, samma tid varje dag. Till slut vänjer sig barnen, TROR jag.Det går lättare på hemmaplan, sen känner jag ju prinsessan rätt bra. Hon kan verkligen hålla sig uppe om hon har bestämt sig för det. Väck henne tidigt på morgonen och låt henne inte få sova sina timmar på morgonen, till slut tar sömnen ut sin rätt. Jag förstår att du/Emil behöver er tid, annars orkar man inte med vardagen, hur kul är det att vara trött,gnällig, tjatig ja du vet. Prova dig fram när ni kommer hem, prata annars med BVC. Som sagt vardagen måste också fungera. Du är en super mamma som orkar allt runt omkring, vet att du/ni kommer att fixa detta till slut.kram

2010-01-04 @ 09:01:53
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0