I morgon är det ingen vanlig dag!

I morgon, den 10 Juli var det exakt 1 år sedan jag kl 8:00 på morgonen fick bestämma själv om jag ville bli igångsatt eller vänta. 39 fulla veckor + 5 dagar. Den 11 Juli var dem beräknade.
Ingen, allra minst jag trodde att dem skulle ligga kvar så länge.
Redan i v 22 började dem böka och jag kände värkar.
I vecka 28 gick vattnet och ingen på sjukhuset trodde att dem skulle ligga längre än 30 veckor i min mage.
Men dom lurade oss alla.
Den 10 Juli 2009 kom det två stora fina tvillingar till världen.
Först en liten flicka, vår Vilda.
Sedan med fötterna först en liten Kille, vår Älvin.
Det var en tuff start att helt plötsligt ha två små liv att ta hand om samt en storasyster.
Det tog lite längre tid för mig att ta till mig dessa ljuvliga krabater, jag älskade dem men var totalt slut i kropp & knopp. Kämpade med att hålla huvudet över vattnet. Men dem visste precis hur dom skulle smita in i mitt hjärta och aldrig mer gå därifrån.
Allt eftersom tiden gick kom jag in i min roll som tvillingmamma till dessa små mirakel.
Mina charmiga & gulliga barn.
Än i dag kan jag titta på dem & tänka: "Herregud, vi fick två!"
Två små troll som är otroligt beroende av varnandra. Som älskar varandra. Busar & skrattar med varandra.
Två små troll som avgudar sin storasyster, en storasyster som gör ALLT för sina småsyskon.
Tack fina Vilda & Älvin för att ni valde just oss som era föräldrar!
Jag älskar er högt & ni tillsammans med Ängla förgyller mina dagar.
(Även om jag är helt slut när klockan är 19 ;) )



Vilda mitt lilla busfrö. Du kom först, du är alltså både lillasyster & storasyster ;).
Du var självständig redan från början. Oftast en nöjd och glad bebis.
Nu har du även blivit en bestämd liten dam som säger till vad du vill & inte vill.
Du kan sitta i evigheter & pula med leksaker eller vad det än är som du hittar.
Du ler nästan alltid och charmar alla vi möter med ditt leende.
Du kelar & pussas gärna om du har tid, annars får det vänta.
I morgon blir du 1 år, inte klokt vad tiden går.
Är så glad att jag har dig!



Älvin mitt lilla charmtroll. Du hade vänt dig sista veckan i magen, (hur du nu lyckades med det?) och kom ut med fötterna först!
När du var bebis var du lite orolig & hade en del problem med magen.
Men ju äldre du blivit har magknipen gått över och du har blivit en tuff kille.
En tuff & busig kille. En klätterapa & rymmare :)
Ganska vild faktiskt.
Men du är fortfarande en kille med stort ömhetsbehov. Du kramas & pussar gärna & jämt.
Du är så givmild med dina blöta pussar.
I morgon blir du 1 år, vår stora kille!
Jag är glad att jag har dig!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Grattis Vilda och Älvin på er 1 års dag imorgon.

2010-07-09 @ 10:12:45
URL: http://parlugglan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vi är också otroligt glada för att just Vilda & Älvin valde er som familj :) Grattis i förskott till de små otroligt älskade liven !

2010-07-09 @ 10:32:09
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Postat av: Maria Bredin

oj har det redan gått 1 år

2010-07-09 @ 11:47:09
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: Sarek-Jessica

Så fint skrivet att jag gråter! Fast jag gråter ju för ingenting nu för tiden.;-)

Längtar tills vi har våran lilla knodd i famnen! Tänk vad fort tiden går!

Hälsa födelsedagsbarnen från oss.

Kraaam!

2010-07-09 @ 12:50:35
URL: http://2barnsmorsan.blogspot.com
Postat av: milo

Ja vart har tiden tagit vägen. Det var ju inte så länge sedan som du och Emil åkte in till BB, ett helt år. Mycket fint skrivet i ditt inlägg. Era barn är våra barn, du vet vad jag menar syns i morgon.

2010-07-09 @ 17:28:44
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Lola

Vilka vackra ord, visst är ens barn som underverk. Jag är också så nöjd, med att mina barn valde just mig till sin mamma. Visst har det ibland inneburit blod, svett och tårar under åren, men vad bra det blev. Ovillkorlig kärlek och respekt,ska man ge sina barn, det innebär ibland att man är lite "pestig", men förklarar man varför, så förstår de. Belöningen är barn som respekterar och älskar tillbaks, och inte kallar en fula ord, som man ibland hör andra barn gör till sina föräldrar. Så älska och respektera, är de orden som jag ger alla föräldrar.Krama och gratta de små, Kram Lola

2010-07-09 @ 17:38:52
URL: http://lolasmat.blogg.se/
Postat av: mormor

Stort grattis mina älsklingar,kan fortfarande inte fatta att det blev två små sötnosar..puss

2010-07-09 @ 21:47:12
Postat av: linn syster

Jag.. vet inte vad jag ska skriva.. När Ängla föddes var det ett mirakel, samt Oscar och Matilda! jag trodde inte att jag skulle få uppleva ett till mirakel, speciellt inte TVÅ! Att få se dessa mirakel och få se att de har världens bästa föräldrar kan inte göra mig annat än lycklig. (+ att de faktiskt är liiite lika mig;) )

Grattis Vilda och Älvin 1år!

2010-07-09 @ 22:00:06
Postat av: therese walter

Grattis i förskott till era underverk. Shit vad tiden gått fort. kram

2010-07-09 @ 23:02:32
Postat av: maggan

ja de små liven blir stora men dock små ändå. De är underbara och urgulliga o jag håller med om att man trodde de skulle komma tidigare än beräknat. Minns dina turer och vår oro om för tidigt födda barn men de höll sig kvar och det va bra det. Inte klokt att de fyller 1, ses imorgon....kram på er & tack för ikväll!

2010-07-09 @ 23:14:37
Postat av: Carina Persson

Grattis till Älvin och Vilda idag på deras födelsedag!



Kram från



Carina och barnen

2010-07-10 @ 00:29:47
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: sanna fd på(studio capelli)

STORT grattis i efterskott till era små godbitar till ungar! Så stora dom blivit :-)

2010-07-23 @ 00:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0