Sommarblommor på fat.. Det finns inget so...

img_1514 (MMS)

Sommarblommor på fat.. Det finns inget som är så mycket skolavslutning för mig som syren. Så fort jag ser och känner deras lukt far jag tillbaka i tiden då vi sjöng för glatta livet i kyrkan. Fina i våra sommarklänningar och pojkarna i fin byxor. Sedan bar det i väg till krovmojen vid kanalen eller hem till farmors goda köttbullar. Det var våran dag, min och Daniels.. Vissa år satte vi oss direkt efter maten i bilen och åkte ned till mormor i Småland. Där brukade vi Bada, fiska eller cykla till campingen för att köpa godis Sedan bar det av till morbror på Öland. Då var det sommar på riktigt. Man ar fri. Ett helt långt sommarlov (som då kändes som en evighet) med noll krav.. Så skulle somrarna vara hela livet. Inget jobb, inga krav, bara ett evigt sommarlov. Tur att syrenerna blommar vare år så att man får åka tillbaka i tiden, om bara för en liten stund..


Kommentarer
Postat av: minna

har precis gått en lång regnfri promenad med hundarna egna hem bla fick precis samma sommarlovskänsla som du beskrev!! jag hade kunnat traska omkring hur länge som helst och syrener överallt.vågade dock inte nalla några.minna

2010-06-07 @ 18:00:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0