En dag här!

Jag skulle nog kunna spendera hela sommaren i Karlsborg.
Att vädret är toppen påverkar nog den känslan.
Hade det regnat hade det börjat krypa i mig nu.
Men ett litet sommartorp där jag ändå hade kunnat pyssla lite med mitt eget hade varit toppen.
Jag har svårt att bara vara.
Min syster har fått all sin tvätt upptvättad, hon blev i alla fall glad över det :)



Jag och Ängla (samt Vilda & Älvin som skulle sova i vagnen) smet i väg lite själva.
Ängla skulle bada igen, hua!
På vägen föreslog jag att vi skulle gå och ta en fika i smyg, bara hon & jag.
Den skulle vi inta på mitt gamla jobb när jag gick i gymnasiet, Soldathemmet.
Det är ett fik för värnpliktia men även för allmänheten.
Att kunna sitta ute på fästningen på sommaren är underbart.
Det är så fint just på fästningen, kullersten och gamla hus.
Att fika där är även väldigt billigt och har allti varit det.



Här i Västergötland (finns nog till viss del i Värmland också) har vi en glassfabrikör som heter Klings glass.
Det är den absolut godaste glassen jag vet och äter alltid det när jag är hemma i sommaren.
Dom har även cocos-bollar som är stora och hur goda som helst. Glöm de vanliga mums-mums, här snackar vi riktiga cocos-bollar.
Sega och goda, speciellt när dem är lite kalla!
Det tog både jag & Ängla.




Ängla agerar fotograf! Barnen sussar sött!



På vägen hem sprang vi upp på vallen som går längst med fästningen för att skjuta lite kanoner på fiender som skulle attackera :). Underbar utsikt över ett vackert Karlsborg & Vättern.



Hon ser lite snäll ut för att skjuta med kanoner!
En kanonkramare :)

Efter det lämnade vi mammas hus för att åka ut til pappa & Carina.
Där bjöds det på grillat & vin, mums!
Så härligt att vara hemma å´bli så uppassad!
Me like!
Det är så härligt att spendera tid med mina nära & kära.
Mamma med familj, pappa  med familj, Brorsan med familj, farmor & farfar. Önskar att vi hade närmre till varandra.
Nästa gång jag kommer hit ska jag försöka hinna med mina vänner också!
Denna gången blev det så få dagar.
Egentligen en spontanresa eftersom vi bestämde oss för att gå på konserten som inte ligger så långt från KBG.



Kommentarer
Postat av: mamma

Era lurifaxer,det kom jag inte påer med att göra..Hade varit gott..puss

2010-06-22 @ 22:07:35
Postat av: Jeanette

ååhhh underbart! :D

Åker själv till kbg i juli då mamma fyller 50! :)

saknar karlsborg.. älskar de!!!! :D

2010-06-23 @ 09:10:18
URL: http://jeanettem.blogg.se/
Postat av: Åsa

Härligt=)

2010-06-23 @ 10:23:42
Postat av: Sarek-Jessica

Sötisar, vad fina ni är!:-)

Hälsa familjen.

Stor tjockis-kram!

2010-06-23 @ 11:45:53
URL: http://2barnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Lola

Vad skönt att ni har det så bra på er minisemester.

Huset står kvar, inga sprängda postlådor, ännu!

Kram Lola

2010-06-23 @ 13:29:26
URL: http://lolasmat.blogg.se/
Postat av: minna

Klings glass ar den godaste jag ätit speciellt en glasstårta med choklad!!!! det har min värmländska svägerska bjudit på tyvärr för långt att ta med ner för dom till midsommar.m

2010-06-23 @ 18:03:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0