Varnar känsliga läsare!

Först och främst vill jag varna er som inte tycker om blod (jag är en av dem) för bilderna som kommer nedan.

När vädret har varit fint har vi tagit en promenad på kvällen hela familjen.
Sist tyckte Ängla att det var jobbigt, stannade & tjurade hela vägen.
I går sa jag till henne att hon kunde ta sin cykel, det ville hon inte.
Jag insisterade.
Vi gick & hon cyklade till parken.
Efter lite lek skulle vi ta den lilla rundan runt golfbanan.
Ängla cyklade på.
Men sedan kom en liten backe men en liten kurva, Ängla fick för hög fart.
Det var träd i vägen men jag hörde en krasch!
Jag sprang för livet och Ängla stod upp när jag kom fram med blod som sprutade.
Jag tog henne i min famn och satte mig ned med henne.
Blodet forsade ur munnen och från alla de andra såren.
Då upptäckte jag att läppen klyvts i två delar på ett ställe.
Sa till Emil att vi måste åka in med henne.
Emil tog henne i famnen, jag sprang med tvillingvagnen samt cykeln till Maggan som jag bad ge oss skjuts. När jag kom hem igen berättade Emil att hon inte mindes ngt från dagen eller vad som hänt!
Hjälp!
Läppen var nu så svullen och såg otäck ut.
I bilen försökte jag hela tiden prata med Ängla, hon mindes ingenting.
Jag berättade vad som hänt, efter en halv minut frågade hon igen vad som hänt.
Hon mindes inte att hon fått Tiana Polly Pocket på dagen, visste inte att hon varit på dagis.
Hon var bara dimmig i ögonen och tillslut höll hon på att tappa medvetandet.
PANIK!
Ringde 112, fick inget svar. Ringde igen och fick vänta säkert 1 min innan någon svarat, då var vi nästan framme. Blev kopplad till en sjuksköterska som skulle hjälpa oss, när hon svarade var vi redan framme.
Fick böna & vara hård för att Ängla skulle prioriteras direkt då vi kom in. Det hjälpte.
Under tiden vi väntade på läkaren klarnade Ängla till mer & mer i huvudet.
Minnet började komma tillbaka.
Skönt.
Läkaren kom ganska snabbt & undersökte Ängla.
Allt var ok!
SKÖNT!
Ängla fick en glass för att se om hon kunde behålla det.
Såren tvättades.
Läppen skulle läkas av sig själv.
Glassen fick hon behålla.
Sedan var det endast en evig väntan på doktorn igen som skulle ge ett OK att vi skulle få åka hem.
Kl 24 var vi hemma.
Min lilla tjej, gud vad jag var rädd.
Känner mig fortfarande skakis och ledsen!







Bild 2: finare efter att hon blivit tvättad!

Kommentarer
Postat av: Annika

Men fy!! Jag fick hjärtat i halsgropen när jag läste om det, så hemskt att hon inte kom ihåg nåt, jag hade också blivit livrädd så klart!

Jag är glad att det gick bra till slut, det händer så lätt och man blir lika skärrad varje gång. speciellt läppen också eftersom det kommer extra mycket blod just när man slår den.

Ta hand om er och ge Ängla en kram!



PS. Dom polly pocket är så bra, vi köpte flera i disney och Hanna kan sitta länge och leka med dom.

Hade varit kul om dom kunde ses nån dag i sommar och få leka eller nåt? de verkar vara så lika som flickor i den åldern är :)



Men ha det nu så bra så hörs vi!!

Kram

2010-06-17 @ 09:27:52
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Anna

Men herre gud, man börjar verkligen skaka när man läser! Hoppas Ängla blir bra snart!

2010-06-17 @ 09:45:48
URL: http://annaanstensen.blogg.se/
Postat av: Lotta Ljungberg

Jättehemskt när barnen slår sig så, men vilken tur att det gick så bra ändå.Hälsa Ängla. Kram Lotta

2010-06-17 @ 10:06:31
Postat av: Caroline

Usch vad hemskt! Krya på Ängla!

Kramar

2010-06-17 @ 10:07:55
URL: http://dontlettheperfectbetheenemyofthegood
Postat av: Malin

Usch, stackars Ängla! Förstår att du blev rädd. Men vad skönt att det gick bra trots allt. Hoppas ni får en skön dag idag och kan vila allihop. Och hoppas solen skiner lika mycket som här i Malmö :)



Kram Malin

2010-06-17 @ 10:20:52
Postat av: Jossan

Nä men lilla vännen vad ont det såg ut :-( ! Usch man blir helt sjuk som förälder då barnen gör illa sig !



2010-06-17 @ 10:37:11
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: mio

Herregud! Förstår att du/ni fick panik!!!! Munnen läker ju snabbast på kroppen som tur är men vad jobbigt det är med fläskläpp, den är ju i vägen hela tiden.

Kramar til er allihop!

2010-06-17 @ 11:16:22
Postat av: Therése

Stackars lilla Sötnosen!!! Vilken otur hon har. Måste varit en riktigt pärs, både för Er och henne. Hoppas det läker fort och att hon inte har allt för ont.

Krama om henne från mig och Bella!

2010-06-17 @ 12:16:16
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: mamma

Ja stackars liten ser hemskt ut..puss

2010-06-17 @ 12:30:32
Postat av: Tezz

Stackars er alla,hoppas det läker fort.

Kram

2010-06-17 @ 12:57:11
Postat av: Sandra

Usch vad hemskt! Hoppas Ängla mår bra snart. MÅnga kraamar

2010-06-17 @ 13:14:53
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/
Postat av: Zandra

Åh, Lilla Ängla! Sitter här med tårar i ögonen och känner mig oxå helt skakis! Krama henne och hälsa så jättemycket!

2010-06-17 @ 14:04:43
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Hannah

Men stackars Ängla, sitter här o e helt skakig o med tårar i ögonen. Men skönt att det gick så bra som det gjorde. Stor kram till hela familjen

2010-06-17 @ 14:12:55
Postat av: Anonym

Stackars liten,det var inte en dålig smäll hon fick:-(.

Få muntra upp henne med mycket glass nu:-)...

2010-06-17 @ 14:30:25
Postat av: Lola

Lilla gumman, som hon har slagit sig. Såg Emil komma med henne igår, och när ni for iväg med Maggie, förstod att något hade hänt. Hoppas hon kryar på sig, och får glass och kramar i stora lass. Kram Lola (grannen)

2010-06-17 @ 14:37:21
URL: http://lolasmat.blogg.se/
Postat av: Lars

Herregus, sådana skador och minnesförluster är otäcka. Det var en som berättade att hon haft en och inte tagit någon mer skada.

2010-06-17 @ 14:58:21
Postat av: Kajsa

Herregud vilken tur att allt ordnade sig till slut. Oftast ser det värre ut än vad det är.

Krya på henne

Kram

2010-06-17 @ 14:59:31
URL: http://parlugglan.blogg.se/
Postat av: Jenny

Åh stackars lilla Ängla. Vilken tur att de inte var värre, men visst blir man rädd när de händer. Åhhh.

Pussa henne ifrån mig ! =)

2010-06-17 @ 15:17:34
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Postat av: Jeanette

aj aj aj..

Stackars lilla ängla..:(

<3

2010-06-17 @ 17:04:04
URL: http://jeanettem.blogg.se/
Postat av: Liza

Stackars Ängla vad hemskt men skönt att det ordnade sig iaf.. Ta hand om er och ge er själva och barnen stora kramar tänker på er...

2010-06-17 @ 17:36:01
URL: http://pinkladiesliza.blogg.se/
Postat av: Carina Persson

Men älskade lilla Ängla. Stackars fina tösen. Och stackars er, förstår hur rädda ni måste ha varit. Tänker på er.



Kram



Carina och barnen

2010-06-17 @ 17:38:03
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Tina

Stackars lilla Ängla,hoppas att allt blir bra.

2010-06-17 @ 18:45:13
Postat av: Elin, Andreas, Liam och Saga

ÄLSKADE LILLA GUMMAN... Stackars Ängla vad ont det ser ut och ntäckt med minnet, skönt att hon börja minnas... Pussar till er och speciellt snuttan!

2010-06-17 @ 19:28:14
Postat av: jennie

Men huga lilla vän...=(

2010-06-17 @ 20:31:55
Postat av: Anonym

Stackars Ängla hoppas hon repar sig snabbt igen den lilla gumman.

2010-06-17 @ 20:40:04
Postat av: Linda

Stackars lilla Ängla! Vad rädda ni måste ha varit:(! Hoppas hon få må bättre snart!

2010-06-17 @ 21:03:33
Postat av: Emma

Men stackars lilla Ängla! Åg fy vad ont det måste ha gjort, tur att hon har världens bästa föräldrar och syskon hemma hos sig! Ett stort <3 till er alla!

2010-06-17 @ 21:33:21
Postat av: Karin

Stackarn, hoppas hon mår bättre snart!

2010-06-17 @ 21:43:20
URL: http://decemberflicka.webblogg.se/
Postat av: victoria (matplatsen/bloggfamiljen)

men lilla lilla gumman!!! stor kram till den tappra tjejen och hoppas läppen läker snabbt och fint! och en stor kram till mamman, kan tänka mig hur rädd och lesen du blev!!! KRAM

Postat av: Evelina

Men lilla tjejen, förstår att man blir sjuk av oro, jag bara ryser av din berättelse. Krya på sig Ängla!

2010-06-17 @ 22:19:18
URL: http://tvillingarwhat.blogspot.com/
Postat av: Mona

Stackars er. Kommer fortfarande ihåg när jag fick samtal till jobbet att min son, då 8 år, hade blivit påkörd av en bil. Det var fruktansvärt innan man kom till akuten och dels fick träffa honom och dels fick veta hur det gått. Som tur var så var det äldre människor som kört bilen så dom kom inte så fort. Min dotter var också med och kom undan med bara millimeter. Tack och lov så klarade han sig utan skador "bara" blåmärken. Han minns fortfarande (är nu 21 år) inte något av olyckan. Sen mitt i alltihop ska man komma ihåg att anmäla till försäkringsbolag för ev framtida men när man egentligen bara är tacksam för att det trots allt gick så bra. Hoppas Ängla läker snabbt så hon får ett bra sommarlov. Massor med glass rekommenderas av erfarenhet, har fyra barn mellan 14 och 24 och dom har alla haft sin del av skador alltid lika jobbigt. Önskar er alla en lugn fortsättning på sommaren och att du inte får hjärtklappning så fort något ser ut att kunna hända. Inte alltid lätt att hålla sig lugn.

2010-06-17 @ 22:45:59
Postat av: Patricia

Usch, lilla snuttan! Skönt att hon piggnade till!!!

Kramar

2010-06-18 @ 08:07:04
URL: http://patriciaaxelsson.blogg.se/
Postat av: Morbror

OJ OJ OJ!

Vilken smäll, blir alldeles chockad, stackars Ängla.

2010-06-18 @ 11:15:09
Postat av: Åsa

Usch vilken smäll. Stackars lilla Ängla! Ge henne en stor kraam från mig och familjen! Tänker på er!!

2010-06-18 @ 11:57:00
Postat av: KATTA

Men vad det ser ont ut hoppas du mår bra snart igen Ängla & Kram på dig.

Förstår att ni fick panik...

2010-06-18 @ 23:33:15
Postat av: Mia Widerlindh

ÅH men gud stackars liten! Man blir så himla förtvivlad när sånt händer! Hoppas hon har repat sig och att ni mår bra hela familjen!

Kraaaam på er!!!

Mia

2010-06-28 @ 09:57:58
URL: http://blogg.lekvira.se
Postat av: Pia

Fy vad hemskt det ser ut.man blir ju tårögd när man ser henne. Jag är ju mamma själv så man vet ju. Ja nu är mina stora men små barn små bekymmer...stora barn stora bekymmer brukar man ju säga. Skönt att det har läkt igen. Ja det kan vara många faror som lurar.

2010-07-01 @ 09:23:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0