2:a chansen

Andra chansen är svårtippad. Det är faktiskt hela tävlingen numer.
Det är inte de gamla rävarna som vinner längre.. Tycker faktiskt att det är roligt när nya förmågor tar sig fram.
Kanske blir det lite nya ansikten & röster i Så ska det låta, Bongolotto, sommarkrysset, ja du fattar!?
Men jag ska ge mig på en chansning på 2:a chansen.

Duell 1:
Pain of Salvation
mot
Pernilla Wahlgren
Om man ser artist mässigt så tror man att Pernilla ska gå vidare.
Men många har gillat låten med Pain of salvation.
Många ballader har gått vidare till finalen, gör en till det?
Vi har ingen schlager med i finalen, det behövs faktiskt.
Men jag tror så här:
Pain of salvation

Duell 2:
Pauline
mot
Crucified Barabara
Varför ställs dessa två mot varandra!?
Vill inte det.
Älskar Pauline men det finns inget hårdrocksbidrag i finalen & sångerksan sjunger skjortan av de flesta.
Crusified Barbara

Duell 3:

Orsa spelmän
mot
Neo
Hoppas, hoppas, hoppas på NEO!
Men Kalle & co har mycket fans..
Men Neo är snäppet bättre & har en bättre låt!
Neo

Duell 4:
Alcazar
mot
Jessica Andersson
Finalen har så många ballader så här tror jag på:
Alcazar

Pain of salvation/Crucified Barbara:
Orkar inte skriva de långa namnet igen- Tjejerna vinner denna duell!
Neo/Alcazar
Verkar som svenska folket vill ha nya artister så här vinner (hoppas jag) min favorit Neo.

Till final:
Crucified Barbara
Neo
Neo

Crucified Barbara

Nu är det bara att invänta Lördagen!
Men innan dess: SOLSIDAN kära vänner.
Missa inte det!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag tror och hoppas att Neo och att Alcazar går till final:)

2010-03-05 @ 18:02:35
Postat av: Zara

Åsa: det är ju tyvärr tekniskt ömöjligt :(

dom tävlar ju i dueller & kommer att stå emot varandra om dom båda går vidare i första duellen..

Kram

2010-03-05 @ 18:16:52
Postat av: Malin

Jag hejar på Alcazar, Jessica Andersson och Neo. Neo är ju verkligen sveriges Mika tycker jag! :) I stora finalen så hoppas jag att Ola vinner alltihopa! :) Kram

2010-03-05 @ 19:41:34
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/
Postat av: Åsa

Haha jo de är sant! Tänkte jag inte på;) Då håller jag på NEO!!!:) KramKram

2010-03-05 @ 19:48:35
Postat av: Mika

Ja vet.. så typsikt.. jag hoppades ju på att Pauline OCH Crucified Barbara skulle gå vidare.

2010-03-05 @ 20:04:55
Postat av: Zara

Ja, NEO är grym!!

Hoppas verkligen han går vidare!

Min tippning är ju inte alltid som jag själv tycker utan som jag tror! Men neo hoppas jag verkligen på!

2010-03-05 @ 20:07:05
Postat av: mamma

Läste i aftonbladet att Neo var den killen på tv som gjorde reklam om apotekets munskölj..Blav så full i skratt han såg verkligen annorlunda ut.

2010-03-05 @ 21:11:01
Postat av: Zara

Ja de är det ju :)

2010-03-05 @ 21:54:51
Postat av: victoria (matplatsen/bloggfamiljen)

Viist är det svårtippat!! sen blir det ju knasigt efter som de slår ut varandra och kanske kan inte de 2 man hoppas på gå vidare eftersom de måste tväla mot varandra...



Var på genrepet här i Örebro och såg dem live och publiken ÄLSKADE Alcazar, de var verkligen 100 ggr bättre live än vad som syns i tv:n. Så jag tror de går vidare. sen tror jag faktiskt på Pernilla W.



men hade jag fått välj 2, vilka jag vill så hade jag valt Alcazar och Orsa spelmän, den var verkligen störtskön live!! men de tävlar ju mot varandra så båda kan tyvärr inte gå vidare ...



Blir spännande i kväll!! KRAM!!

Postat av: Tova

Åh, det ska verkligen bli spännande ikväll :) håller med om att det är konstigt med Crucified Barbara och Pauline mot varandra (båda hör till mina favoriter)



Ha nu en skön kväll, själv ska det njutas brownie-cheesecake till TV:n, hihi

2010-03-06 @ 19:32:31
URL: http://metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Marie

Inte många rätt där. Men de borde va som du tänkt! :)

2010-03-06 @ 21:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0