Jag förstår inte varför mina dagar ALLTID ...

img_1371 (MMS)

Jag förstår inte varför mina dagar ALLTID blir så stressiga fast än att jag alltid är noga förberedd?! Kan de bero på att allt kan hända när man har barn? I går var det dock inte barnens fel. Först var det bankens, en kassa öppen och en massa folk när Emil var där inne för ett ärende. Willys gick fort eftersom jag har självscaning. Men sedan, när vi kom hen och skulle laga mat för att sedan bege oss mot Tyringe och Svensktoppen nästa brakade åskan igång. Herrejisses vad det regnade och åskade. Den stod rakt ovanför vår lilla by och jag kunde varken sminka mig (toan e ingen säkert ställe) eller laga mat! (till saken hör även att jag är sjukt rädd för åskan). Kl 15:30 kunde jag börja med maten och mitt i allt detta kom en kille som skulle köpa en av våra liggdelar! Klockan 16 skulle vi varit i väg men den tidsplanen kunde jag inte hålla utan den var nog mer 16:15 när vi kom i väg.. Jag är annars väldigt punktlig och gillar inte när andra eller jag själv är sen. Ringde radiofolket på vägen och sa att jag var 10 min sen.. Kom fram till ett ösregnande Tyringe men som tur var fanns scenen i ett öltält!  Det var 6 st stycken bidrag, alla nervösa över sitt öde för dagen.. Juryn och folket var överrens och en tjej med namn Erika gick vidare till den stora finalen! Grattis! Lite roligt var att en annan av mina favortier hade Mat-Tina som syster och hon fanns faktiskt på plats för heja fram sin bror!  Min älskade familj trotsade regnet för att hänga med mamma och för att åka lite karusell! I kväll ska Emil spela där tillsammans med partyfabriken, så har du inga planer åk dit! Alltid roligt med lokala små festivaler.. Själv sitter jag på tåget på väg mot Sthlm! Spelning i morgon! I dag ska jag strosa på stan tillsammans med min vän Lina, det ska bli tjejmys utöver spelningen denna helg! Men i morgon kväll (måste vänta till Måndag morgon för att ta mig hem) kommer jag ha abstinens efter barnen.. Skulle aldrig klara mer än max 3 dagar ifrån dem utan att må dåligt.. Kalla mig blödig omdi vill? Jag kallar mig mamma :).. Nej, nu ska jag försöka njuta av min egentid så mycket jag bara kan. Inte ofta jag har någon sådan tid. Ladda batterierna inför nästa vecka då Emil åker till Umeå på Tis-Fre! Det blir en prövning för mig!  Ha en skön Lördag alla dom läser!!


Kommentarer
Postat av: victoria (matplatsen/bloggfamiljen)

ville bara önska er en skön helg!!! KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0