Min helg!

Det har varit en härlig helg men med några trista punkter.
Men mest jättebra!
De negativa kan vi ta direkt.
Fick åka till vårdecentralen på Fredagmorgonen eftersom jag kissat 1 ggr i timman nu i några veckor.
Lite ont i ryggen  av det.
De snabba proverna visade dock ingen urinvägsinfektion men det togs även en sänka som var för hög.
Så penicillin fick jag.
I dag Söndag har bihålorna börjat värka som attan.
Har aldrig haft bihålsinflamation men tror att det känns så här.
Ska man ringa VC igen nu då?
Kan man bli av med det utan penicillin?
Ja, ja, nog om det tråkigt.

I torsags kom kusin Sanna (som jag berättat innan), samt hennes kompis Sarah.
Jag och Sanna brukar träffas regelbundet men sedan hon började sin utbildning i Umeå har det blivit färre gånger.
Men nu hade hon anledning att lägga lite pengar på resa hela vägen ned till oss.
Audition.
Hon gjorde jätte bra ifrån sig och jag är impad av hennes utveckling sedan hon började där.
Verkar vara en kanon skola!
Men helgen var ju mycket mer än de 5 min på audition.
Vi har umgåtts och pratat musik samt ätit gott (för mycket gott!)



Sanna nyanländ till K-town!
Trodde hon skulle flytta in när hon kom med den väskan :)


Ängla,Älvin & vilda tyckte om när Sanna och hennes vän var här.
Dom passade dem när jag var tvungen att sticka till VC.



Älvin & Vilda började med något nytt i helgen. Nämligen att tok-pussa varandra.
Sanna lyckades som tur var att föreviga det :)
Dom tycker så mycket om varandra och sin stora syster.
Härligt att se!


Mys-pys bild på Älvin

(alla bilder tagna från SANNAs BLOGG)

Ja, som ni ser så har helgen mest bestått av goda stunder.

I dag avsluades audition. Nu till det svåra jobbet att sålla och välja.
Det har varit så många duktiga och dem har gett mig (och de andra i juryn) sådan energi!
Alltid lika roligt att sitta med och möta dessa talanger.
Nu återstår att se om vi i juryn tycker lika? Spännade.
De sökande ska få ett svar senast den 31 Maj.

Kommentarer
Postat av: Karin

Bihålsinflammation är fruktansvärt... jag säger bara NÄSSPRAY!! Massor! Gärna Otrivin Comp eller någon med cortison. Penicillin är bäst, men så fort jag känner att det är på g börjar jag missbruka nässpray och ibland räcker det faktiskt!! Kram

2010-05-17 @ 07:20:12
URL: http://ellasmat.blogg.se/
Postat av: J

Ett annat tips mot bihålerna är att dricka massor med vatten! (för snoret skulle bli tunnare påstås det. Kan vara värt att prova eftersom det inte är farligt om man inte dricker alldeles för mycket!

2010-05-17 @ 07:51:27
Postat av: mamma

Vilka härliga kort.puss

2010-05-17 @ 09:41:21
Postat av: Jossan

Jag hade mkt bihåleinflammationer förut då jag jobbade på förskola heltid. Jag fick rhinicort, en nässpray den var då receptbelagt men tror jag sett den utan recept ... kan rekommendera den. Men jag har alltid fått penicilin också.

Det brukar knaka om man böjer sig framåt och sen luktar snoret urk när man snyter sig , o e typ gult (trevlig beskrivning haha).



Krya på dig !

2010-05-17 @ 10:37:36
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: Malin

Krya på dig! Bihåleinflammation är inte kul. Speciellt inte här i Kungälv och Göteborg där läkarna är tröga med att ge penicillin! Det är det enda som hjälper på mig, plus massaor av nässpray så man får ut skräpet. Ha en bra dag! Kram Malin :)

2010-05-17 @ 10:42:30
URL: http://cherrypie1978.blogg.se/
Postat av: Eva S

Vilka härliga foton!

"Pusskortet" var jättemysigt!

Bihålorna! Inte kul!Är spolad några ggr. Inget att sträva efter.Men, penicillin är ett måste!

kram

2010-05-17 @ 11:56:26
Postat av: sanna

Åh vad fint du skrivit!

Tack för en FAB-helg tillsammans med er & fina ord om audition =) Ses snart .. kram

2010-05-17 @ 18:26:34
URL: http://sanna88.blogg.se/
Postat av: sarah

Ett tips att massera in tigerbalsam över bihålorna och näsan sen sätta sig över hett vatten. Jag lovar det släpper och du kan snyta ut massor.. Du lägger dig och kan andas o vaknar som en ny människa. Detta funkar kanon för mig.. Krya på dig!

2010-05-17 @ 21:32:02
Postat av: Jennie

Vatten och nässpray har de andra redan skrivit såg jag... Ligg högt också. Många kuddar när du sover... Det kan läka ut av sej själv men du kan behöva ytterligare en penicillinkur om det inte går över. Krya på dej!

2010-05-17 @ 22:39:06
URL: http://jenniehagg.blogg.se/
Postat av: Carina

Hej!skulle bara ge ett tips vid bihålleinflamation ska du gå och köpa sinova på hälsokost,fungerar verkligen,blev bättre redan efter ett par tab.

2010-05-24 @ 16:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0