Min dag!

Det händer inte direkt något häpnadeväckande i mitt liv just nu direkt.
Ganska mycket samma sak.
Emil har en intensiv period just nu och ett tag framöver, så jag är mycket ensam med barnen.
I dag är han i väg med sin pappa på fotboll i Mjällby. En av presenterna han fick när han blev 30 år!
Mer nöje i dag om man så säger :)
Har jag berättat att han (och jag i tidig 30 års present) fick en resa till Barcelona i höst?
Han ska titta på fotboll & jag ska shoppa, sedan möts vi väl upp för en romantisk middag ;).
Det ska bli så roligt och mysigt..

Tillbaka till nu. Som sagt dagarna ser ut de samma, ungefär så här:
5-7:00 (allt där emellan): Älvin vaknar, lite senare vaknar Vilda
7:30-9:00: Asar vi oss alla upp och äter frukost och fixar Ängla inför dagis & klär även tvillingarna.
9:30: Lägger vi Vilda & Älvin som sover förmiddag förhoppningsvis fram till lunch.
Jag försöker hinna med de mesta. I bland städar jag, ibland jobbar jag med smyckesbeställningarna, tvättar, stryker.
Ja, ni vet!?
Emil "går till jobbet" (om han inte slumrar till med småttingarna)
Torsdagar: då har vi stora städardagen, jag städar här nere & Emil där uppe.
11-12:00: Twinsen vaknar. Jag klär på mig (har oftast inte hunnit de innan) eller går i samma lodiskläder otvättad hela dagen. Barnen äter lunch.
12-13:00: Leker vi inne.
13-14: Börjar barnen bli gnälliga igen och då går vi ut. Dom älskar att vara ute. I bland är vi på trädgården, i bland går vi på promenad eller gungar.
Handlar.
14:00: Hämtar vi Ängla på dagis (de dagar hon är där). Går hem och äter mellis. På vägen hem somnar barnen och tar en eftermiddagslur.
Jag gör ungefär samma som på förmiddagen.
Är det sol ute sätter jag mig ute & unnar mig att läsa en bra bok eller reklamen jag hämtat ur postlådan.
15-16:00: De små vaknar. Äter middag runt 16:30.
16-17:00 Jag lagar middag & Emil har "kommit hem" från jobbet och leker med de små.
Sedan äter vi middagen såklart.
17-19:00: Oftast så blir barnen väldigt trötta på eftermiddagen & vill gärna vara uppe.
Jag brukar gå ut med dem igen, för det älskar dom och är då nöjda och glada. Ängla brukar oftast hänga på.
Antingen cyklar hon eller sparkcyklar.
Vi går till en park eller köper glass om vädret är fint.
19:00: Gröt, tvättning, pyjamas, tandborrstning-Läggdags!
Emil lägger de små och jag fixar iordning Ängla.
19:30-20:00: Myser med Ängla, läser bok. Tjejsnack!
20:00- ca 22:00: Ja, här brukar jag städa upp efter dagen och göra smycken. Sällan kollar jag på TV. Endast på Tisdagar (Fruarna)-heligt! Sitter mer vid datan, svarar på mail, beställer material & läser bloggar.
Umgås med Emil.
Sedan lägger jag mig stentrött vid 22-23:00.

Det är min/mina dagar!



(Ängla som alltid måste posera varje gång jag ska ta en bild. Ni ska se de andra jag tog ;))

Kommentarer
Postat av: victoria (matplatsen/bloggfamiljen)

klassiska småbarnsdagar :) det är inte direkt nån semester att vara mammaledig, kan inte ens föreställa mig hur mkt jobb det blir med TVÅ små! Jobbigt men kul :)



kram!!

Postat av: Kajsa

Min dag ser exakt likadan ut, förutom vad du gör när barnen sover. Då försöker jag kolla bloggar och bara göra sånt som är svårt att göra när barnet är vaket. Men dagarna rullar på, ibland behöver man göra något annat. Synd att ekonomin inte är på topp när man är hemma annars är ju stan ett alternativ. Eller åka till ett köpcentrum, Väla är en favorit.



Kram

2010-05-04 @ 09:41:56
Postat av: Malin E

Jäklar Zara! Och jag som tycker att jag har det mycket, eller att mina dagar är väl planerade ibland... !

Du fixar ju det hur bra som helst! Supermamman som jag alltid sagt!



Ha det gott! och va kul för er med resan i höst- det är ni värda!! och vilken perfekt uppladdning inför rep perioden som börjar sen!



kram till er allihopa!

2010-05-04 @ 14:22:56
Postat av: eva-marie

Pust! Jag blir trött bara av att läsa om dina vanliga dagar! Men jag minns också alltför väl hur det var med fyra ungar på 0-2-4 och 6 år. Nu är det fullt upp men på ett annat sätt....

Hoppas du unnar dig egentid så ofta det bara går.

2010-05-09 @ 13:49:58
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: S a n d r a

sååå fina dom är!

2010-05-11 @ 17:50:35
URL: http://englaliks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0