1:a advent närmar sig..

Som jag skrivit innan så kunde jag inte hålla mig :). När snön kom var jag tvungen att pynta med ljus & stjärnor, dukar & änglar. I dag blev jag helt klar i huset så i morgon kan vi ägna oss åt lussebak efter repet.
I dag tog vi rejält med kläder och begav oss till pulkabacken.
Jag drog Vilda & Ängla drog Älvin.
Tyvärr glömde jag både kamera & mobil. får bli bilder en annan gång.

Nu har jag förhoppningvis målat för sista gången på matbordet.
Nu är jag på jakt efter 3 st pinnastolar, sedan är köksmöblerna kompletta!
Jippey! För bara ca 100:- blev köksbordet som nytt.

Här kommer lite bilder på en del av mitt adventspynt.


Krukan köpte jag i en inredningsbutik i Karlsborg som sålde ut för 70%. I den har jag planterat 3 st vita hyacinter och pyntat med grön mossa, äpplen och ett hjärta..
Ljusstaken i smide åker fram varje jul. Den fick Emil av ett fan precis efter Fame Factory, det tackar jag för :)


Jag böjde till en ståltråd och band lingonris runt med brunt snöre...



Zinklåda från "Lyckliga Hildur". I den har lagt sten och satt i långa blockljus. Sedan har jag pyntat med grön mossa (Åhlens), svampar & kottar. Jag har bundit siffrorna (Village) med spetsband även dom från "Lyckliga Hildur".
En hyacint i en gammal glasvas.
Fina servetter från Åhlens.


I ljuskronan har jag hängt tyghjärtan som matchar duken och kuddarna som ligger i soffan.
Dom har jag köpt i Ullared, även duk & kuddöverdrag.


En liten trälåda som jag köpte i Karlsborg samtidigt som krukan (mamma undrade vad man kunde ha den till) har jag pyntat med fina ljus som jag fått av min vän Elin samt lingonris & kanel bundet med spetsbandet.


En glaskupa även den från lyckliga Hildur (min favo butik) med änglar i...


Kommentarer
Postat av: mamma

Gud så fint du gjort så mysigt..Blev fint med ;trälådan;...puss

2010-11-26 @ 23:02:34
Postat av: Carina Persson

Så fint. Jag gillar glaskupan och änglarna du satt i den. Jättefint.



Kram!

2010-11-26 @ 23:20:11
URL: http://metrobloggen.se/carinas69
Postat av: Pia

Åh va mycket fint du har gjort. Tänk att ha en sån fantasi som du.:)..Visst är denna tiden mysig!..Tycker att vi har det ganska juligt här hemma också men är inte färdig än men ska plocka lite då och då. Ha en trevlig dag med rep och lussebak.:)

2010-11-27 @ 07:31:47
Postat av: Caroline

Jätte mysigt och FINT!

2010-11-27 @ 14:46:54
URL: http://lifebycaroline.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0