Älskade, Älskade Farfar..

Min Farfar är död!
Min Farfar finns inte här bland oss längre.
Han är en Ängel nu. Den finaste Ängeln.
Min kropp värker, den skriker av sorg innombords.
Tårarna rinner.
Kan inte förstå, vill inte förstå.

Han var gammal. Men inte sjuk. Det kom plötsligt.
Som en chock!

Min Farmor & Farfar (min älskade farmor finns fortfarande kvar) är dom personerna som står/stått mig närmst.
Jag och min bror är deras enda barnbarn. Vi var/är deras allt, dom är vårat allt.
Vi har alltid varit hos dom.
När jag var 11 år flyttade jag och mamma in i samma fastighet som dom.
Under den perioden (11år-19år) var jag där varje dag.
Åt jag inte frukost där så tittade jag på kvällsteven där.
Vi har rest med dom. Ja, vi har nog gjort allt med farmor & farfar.
Framflrallt så har dom alltid varit där!

Jag är i chock! Jag skakar. Vet inte vad jag ska göra.
Kände att jag ville skriva.
Men det blir nog rörigt.

Jag tänker på farmor.
Vill vara där hos henne.
Hålla om henne.
Älskade farmor har idag mist sin make som hon levt med sedan hon var i tjugoårsåldern.
Min pappa har idag mist sin pappa.
Jag har mist min farfar.

Ville vara där, hålla hans hand. Klappa hans kind.
Men jag är här.

Älskade, Älskade Farfar.

Ängla sa något klokt ikväll:
"Mamma, han finns här" och så la hon min hand på mitt hjärta.

Ja Farfar, precis som min kloka dotter sa:
Du finns i mitt hjärta, för alltid.....


Kommentarer
Postat av: Zandra

Å Min älskade Vän! Jag känner med dig!

Önskar jag kunde krama om dig hårt, men 60 mil gör det svårt... I tanken och med hjärtat Är jag med dig! Ängla, fina Ängla, så rätt hon har! Han finns alltid med dig... <3



Den här låten lyssna på när saknaden är extra stor, efter min vän Andreas.... Din farfar ser o vakar över dig, jag vet det! <3



http://www.youtube.com/watch?v=CZWiXOGJu3E&feature=related



Stora varma kramar med massa kärlek till dig!!

2010-11-01 @ 23:17:14
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Zandra

lyssnar jag på ska det vara...

2010-11-01 @ 23:34:42
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Morbror!

Zara! Kramar dig hårt och länge.

2010-11-01 @ 23:36:43
Postat av: HeLeNa

Förstår att det känns hemskt. Tänker på dig min Vän!

2010-11-01 @ 23:50:02
URL: http://hellur.blogg.se/
Postat av: sandra

Beklagar verkligen sorgen.

2010-11-02 @ 00:04:40
Postat av: Carina Persson

Zara, fina du. Jag är så ledsen för din skull. Det är så svårt när någon man älskar måste lämna oss. Men Ängla har så rätt, han finns med dig i ditt hjärta, för alltid.



Kram



Carina



PS. Denna dikt av Barbro Lindgren är så fin:



Gråt inte för att jag är död

jag finns inom dej alltid

Du har min röst

den finns i dej

den kan du höra när du vill

Du har mitt ansikte

min kropp

Jag finns i dej

Du kan ta fram mej när du vill

Allt som finns kvar av mej

är inom dej

Så vi är jämt tillsammans.



2010-11-02 @ 00:09:59
URL: http://metrobloggen.se/carina6969
Postat av: Sarek-Jessica

Åh söta du! Beklagar verkligen...

Vad fint sagt av Ängla. Barn är så otroligt kloka!

Min bonuspappas mamma dog för en vecka sen...

Det är så hemskt, men ändå så skönt att hon bara fick somna in. Fridfullt.



Tänker på dig och skickar en stooooor styrkekram!

2010-11-02 @ 00:37:16
URL: http://3barnsmorsan.blogspot.com
Postat av: Maggan

Vännen, du vet var jag finns om du behöver nån. Tänk på vad jag sa igår, vi kan köra upp om du vill :) många stora kramar till dig och din familj. Tyvärr är det livets gång och men det kommer ändå alltid som en chock! Känner med dig!

2010-11-02 @ 06:57:49
Postat av: Pia

Sänder er många varma styrkekramar..Tänker på dig...kramis

2010-11-02 @ 07:10:23
Postat av: Jeanette

Det gör mig ondt, Zara. Sender dig og din familie tanker og styrkekram.



2010-11-02 @ 07:35:03
Postat av: Mamma

Älskade Älskade barn ,din sorg är tung att bära .Du o Daniel har alltid stått farmor o farfar nära.Han kommer alltid att finnas i ditt hjärta.Älskar dig...kram

2010-11-02 @ 09:18:43
Postat av: Linda

Usch vad tråkigt. Tänker på er!!

Kram

2010-11-02 @ 09:20:19
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: lillasyster

Vad fint du skriver Zara! Vi finns här för dig hela tiden. Jag önskar att vi kunde bo närmare varandra. Vet hur mycket jag behöver mamma när jag är ledsen, kan inte ens tänka mig hur det då är för dig nu. ÄLSKAR DIG! <3

2010-11-02 @ 09:52:36
Postat av: mia

Det finns inget man kan säga för att sorgen ska bli lättare att bära, och det vill man kanske inte heller. Man behöver ju få sörja. Men jag kan säga att jag tänker på dig och skickar en varm kram.

2010-11-02 @ 10:07:39
URL: http://mmio.blogg.se/
Postat av: Eva S

Tänker på dig Zara. Gör så fruktansvärt ont när man inte hinner ta farväl.Jag förlorade min morfar sista dagen på min semester. Kom hem 2 timmar för sent.Kändes hemskt att inte få avsluta.Men du har fina minnen. Du kommer att kunna le åt dom när den värsta sorgen och tomheten lagt sig. Kram

2010-11-02 @ 12:55:38
Postat av: milo

Tänker på dig, glöm aldrig vad Ängla sa hon är en klok unge.

2010-11-02 @ 16:07:45
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Sara Li

Åh Zara... skickar över en kram... min mormor gick bort alldeles för tidigt, hon var min bästa vän men dog strax innan jag skulle fylla tolv år. Så jag vet precis hur du känner. Var lycklig över alla år du fick med din farfar, även om det bara känns jättesorgligt just nu. KRAM!

2010-11-02 @ 16:26:56
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: irene

Varma kramar. Tänker på dig Zara.

2010-11-02 @ 17:31:37
Postat av: Sandra Sirén

Tänker på Er! Lyssna på Ängla - kloka ord och en klok tjej! KRAM

2010-11-02 @ 18:02:32
Postat av: Elin A

Tänker på dig Zara! Det gör ont när far och morföräldrar dör fast att dom är gamla, eller unga. Det är lite mer än 6 månader sedan min mofar dog och det är fortfarande jobbigt vissa dagar.

Kram till dig.

2010-11-02 @ 18:11:02
Postat av: Olle

Det var ju verkligen trist. Har förstått att han stod dig nära.

2010-11-02 @ 19:58:07
Postat av: Malin E

Jag beklagar verkligen Zara!!! Går inte med ord att beskriva hur man känner när någon man står nära mister livet. Tänker på dig och din familj!

KRAMAR <3

2010-11-02 @ 22:23:04
Postat av: Lars

Jag beklagar sorgen.

2010-11-04 @ 11:34:29
Postat av: Tezz

KRAMAR OM <3

Vet hur det känns,bor flera mil från min släkt.Min farfar dog plötsligt 2009.

2010-11-06 @ 08:30:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0