Härliga Lördag!

Lördag, det är en härlig dag.
Man vaknar med en viss känsla i kroppen. Kanske sitter i från det att man var liten?
Den härliga känslan att man kan ligga kvar (ja, inte nu längre..), att man är ledig dagen efter, att man får äta godis... För även om jag eller Emil ska jobba så känner jag ändå den känslan av Lördag.

I dag åkte vi in till stan. Jag, mamma, Anders, Sanna & Maggan.
Strosade runt & tog en fika.
Skönt.
Sällan man kan strosa i lugn och ro på det viset.

När jag kom hem blev det andra bullar.
Hade en del beställningar att göra i ordning inför min resa till farmor.
Nu ligger dom i sina kuvert och väntar på att läggas på lådan i morgon.
Allt blev upp å ned denna vecka så allt det praktiska har hamnat åt sidan.

Ska bli så skönt att få åka hem till farmor.
Få landa i det som hänt.
Få sörja tillsammans. Önskar bara att min bror var ledig och skulle kunna komma hem.
Vill hålla om honom, han förstår, jag förstår.

Kan hända att jag inte får tillgång till att blogga.
I så fall hörs vi när jag kommer hem igen.

Ta hand om dig!


Kommentarer
Postat av: Pia

Ta hand om din farmor nu och umgås med henne så mycket du kan så länge du stannar där. Hon behöver dig och din omtänksamhet för du har ett hjärta av guld. Va rädd om dig. kramis

2010-11-06 @ 21:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0