Energi

Efter en god natts sömn hade jag endel energi idag!
Efter frukost var jag bara tvungen att klä om köksoffan med det nya tyget :)
Trots att den inte är målad ännu..
(Typiskt mig)
Å det kommer bli så fint. I morgon ska vi slipa den lite så att den är klar att målas.
Förgerna som vi kommer att ha här nere i shaby chick andan är: Vitt (mestadels), ljusgrått & blått..
Soffan kommer att bli vit eller ljusgrå. Har inte bestämt mig ännu. Det bli antingen den eller stolarna (som vi inte hittat ännu) som får bli ljusgrå. Bara för att bryta av mot det vita lite..



Efter en promenad med barnen tog mig igenom hela stryktvätten
(och det var inte lite eftersom jag hängde efter då maskinen pajade)..
Vad skönt det är när det blir gjort.
Sedan var det dags att hämta Ängla och även Selma som jag skulle passa i dag.
Medan dem lekte tog jag tag i "skit-rummet" som det fått heta här hemma.
Ett rum som från början var vårt tv-rum & sedan Emils kontor.
Efter vårt inbrott då Emil flyttade upp sitt kontor på ovanvåningen har det bara blivit stående.
Skit har samlats på hög där inne.
Saker vi inte vetat vart vi ska göra av, saker som ska till tippen, tvättställningarna med tvätt, papper, you name it!
För någon månad sedan blev jag så trött på att se det så jag spikade upp ett vitt lakan vid dörröppningen :)
Tanken har varit att vi ska göra om rummet, men det kostar både tid & pengar.
Men när nu soffan togs ut från rummet för att göras iordning tänkte jag att jag nu skulle ta tag i allt där inne.
Vi behöver ju all plats vi kan få i huset.
Så jag började röja!
Samlade allt skräp, saker som skulle till förråden, dammsög & röjde!
Nu har vi ett rum till!
Det som ligger kvar är mitt drängaskåp jag köpte i somras.
Det får bli nästa projekt efter soffan.
Vitt ska det bli såklart..


(Här inne i det gamla skit-rummet ska golvet målas grått, vägarna ska bestå av halva väggen pärlspont & resten av tapet i gammalstil. Sedan ska det bli ett rum där vi kan mysa & barnen kan leka i)

(För här inne har vi även vår lilla kamin.. Nu ska staketet upp igen som vi hade när Ängla var liten. Detta är Älvins favoritställe där man många gånger upptäckt honom sotigare än sotigast. Vi har sjävklart inte haft i gång den sedan dem började röra sig. Därav att grinden inte är uppsatt ännu. Men nu börjar det bli tid att elda igen!)

Det känns verkligen befriande när man rensat, eller hur!? Prylar & skit tar så mycket energi och ligger över en..
Så när jag kom hem från fackligtmöte på jobbet ikväll bestämde jag mig för att måla skänken/bänekn/ön i köket en sista gång. Det har inte blivit av sedan Änglas kalas.
Det behövdes en sista gång innan den var helt klar.


(Innan var den i björk. Nu vit, vit, vit....)

Nu börjar energin dala (med all rätt) så det börjar bli dax för bädden...
Hade tänkt uppdatera S&O bloggen, men jag är ju "bara" människa så det får bli i morgon..
Jag säger det igen:
"I morgon är en annan dag..."

Kommentarer
Postat av: eva-marie

Wow vad MYCKET du hunnit med - blir nästan trött bara av att läsa. Allt du gör blir fint. Önskar någon ville/orkade röja lite i vårt "skitrum"...

2010-10-04 @ 23:08:24
URL: http://www.metrobloggen.se/evam
Postat av: Sanna Olsson fd leppinen

Vilken skön tillvaro ni verkar ha och så fint du har fixat o donat i erat hem. Leasa ut barnen nån timme tänd den finA brasan.och njut av lugnet. Det kan du behöva. kram Sanna.

2010-10-05 @ 07:46:18
Postat av: mamma

Jösses Zara vad du är duktig..Glöm inte bort dig själv i allt du gör..puss

2010-10-05 @ 08:46:49
Postat av: Therése

Bra jobbat! Jag är också sugen på att rycka loss här hemma. Mycket som släåar efter eftersom jag inte kunnat göra nånting med denna jäkla rygg. Men nu blir jag lite rörligare för varje dag tycker jag. Så mitt mål är att ALLT ska vara färdigsorterat, utrensat och fint tills det är dags för advents- och julstädning och pyntning. Så man riktigt kan njuta av sitt hem i jul.

2010-10-05 @ 09:15:01
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Victoria

Oj oj oj, vad mycket härligt som du hann med på en dag! Men har man energi, så har man... då kan man nästan förflytta berg! =) Vad fin soffan kommer att bli när den är målad. Färg gör så himla mycket! Jag har några möbler ute i carporten som bara väntar på att få bli vackra. Får se om det kan bli i helgen. Lekstugan kom ju före allt det andra. =)



Oh, vad jag är sugen på att gå och titta på er när ni ska spela Skönheten och Odjuret. Ska kolla med syrran och några till om ett datum bara!



Ha en härlig dag!

Kram!

2010-10-05 @ 09:28:17
URL: http://madickensvarld.blogspot.com
Postat av: Zara

Tack för era fina kommentarer!

Victoria: Jätte roligt om ni kommer!

Sanna: vad glad jag är att du kikar in här! Önskar jag kunde kika in i ert liv. Kan du inte maila lite bilder på barnen? Har du Facebook?

Kram

2010-10-05 @ 09:47:05
URL: http://zara82.blogg.se/
Postat av: Malin E

Hos er händer det grejer!! Kommer bli så fint! Du är så duktig, känns som jag alltid säger det, men det är du verkligen!!!!! supermamman :)



Kul det var och se er efter föreställningen! fina familjen! hur har ni det på fredag dag?

kram kram!!!

2010-10-05 @ 22:19:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0