Det blir aldrig som man tänkt sig..

I dag såg jag fram emot en härlig Lördag tillsammans hela familjen.
Lite förberedelser inför kalaset, koppla in tvättmaskinen, städa ovanvåningen och bara umgås..
Framöver kommer det vara fullt upp om helgerna & jag & Emil kommer gå om varandra eftersom repen börjar.
Därför kändes denna Lördag x-tra viktig.
Jag ville göra allt i lugn och ro, för oftast gör jag allt med andan i halsen då Emil arbetar i veckorna.
Men så blev Emil kass i gen. Orolig i magen!
Jag vet att han inte kan hjälpa det, men det känns ändå så hopplöst i bland.
Så nu känner jag mig stressad igen.
Skulle ha handlat på förmiddagen så att jag kunde göra i ordning godispåsarna mm.
Nu blir det till att stå med det hela kvällen i stället.
Trist!
Jag gillar att planera, främst för att vi har 2 små som kräver sitt & det aldrig brukar bli riktigt som man tänkt sig bara pga det. Det krävs planering. Sedan kan jag även vara spontan. Men när det gäller sådana saker som tex kalas vill jag gärna vara förbredd.
Nu sover de små & Emil och jag hoppas att han är piggare när han vaknar!?
Återigen vill jag förtydliga att jag vet att Emil inte kan hjälpa det, men i bland känns det ändå hopplöst för mig
och i bland behöver man "kräka av sig"..

Jag hoppas att allt ändå ska flyta på bra idag så att jag har någon energi för det gäng härliga ungar som kommer i morgon!


♥Frågorna till Tipspromenaden är i alla fall klara & inplastade!
♥Hästen som ska få krans är målad (hoppas dem kan se att det är en häst ;) )
♥Listan för vad som ska tas med är klar

Det ska nog bli ett kalas trots allt :)



Kommentarer
Postat av: Pia

Ja det är trist ju. Brukar han ha problem med sin mage? Nej klart han inte kan hjälpa det men typiskt när du ska göra så mycket. Du ska se att det blir ett lyckat kalas ändå. Skulle du missa nåt så är det inte hela världen för barnen kommer säkert att ha superkul ändå. De brukar kunna roa sig ganska bra själva. Lycka till och håller tummarna att allting ordnar sig.kramis

2010-09-25 @ 13:37:20
Postat av: mamma

Du är så duktig så du klarar det.Fast vet hur mycket du har runt dig..Beundrar dig puss

2010-09-25 @ 19:36:34
Postat av: Anna-Karin

Du klarar det. Självklart får man kräkas ur sig i bland det måste man. Kalaset kommer bli en succe. Ungar brukar gilla läget på kalas de är rätt spända själva.

Lycka till kram

2010-09-26 @ 07:31:08
Postat av: Anna

Det blir så bra det är jag säker på!! Hoppas Emil är bättre nu! Allting ordnar sig, tänk på det! Kram

2010-09-26 @ 11:03:32
Postat av: Victoria

Duktiga, duktiga du! Jag vet hur tufft det kan vara att vara själv med två små vildbattingar (var mycket själv när lillan var bebis och J- 2år.) Men det måste vara ännu mer intensivt med tvillingar och en 6 åring som också behöver tid. Jag beundrar er verkligen! Jag såg hur ni fick springa och vakta på Lindas o Bosses bröllop, sååå duktiga. Jättestyrkekram!

2010-09-27 @ 13:02:26
URL: http://madickensvarld.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0