Ny musik!

De senaste året har vi i SAREK arbetat på vårt fjärde album.
Ett album vi har lagt ned mycket tid & själ i, framförallt vår producent Jens Engelbrecht.
Skivan har fått inspiration av vår turné MAGISKA TONER där vi tagit bort discobeatet från några av våra gamla låtar och låtit det bli akustiskt. Med på skivan kommer det även finnas några helt nyskrivna låtar.
I denna tappning får både stämsång & intrument träda fram mer.
Det känns bra att ta SAREK ett steg framåt.

På vår MYSPACE har du nu chansen att provlyssna på några av de nya låtarna.
Vi kommer att byta ut dem vecka efter vecka.
Jag låter er självklart veta här när det är dags för en ny lyssning!

Hoppas ni tycker om det ni hör!?


Kommentarer
Postat av: Annelie `Larsson`´Sjöberg

Sitter i detta nu och lyssnar på dig och Sarek

på Myspace Älskar de nya tappningarna av låtarna. De tilltalar mig mycket måste jag medge.

Är så nyfiken på de nya låtarna. Skulle vilja ha skivan i min hand nu

Kommer det en nu tappning av

"I natt ska marken skälva" oxå?

Ja det blev ju min o Mannens EGNA kärleks sång.

Blir tårögd av lycka när jag tänker på det.



Fortsatt lycka till med arbetet med skivan.

Ta hand om dig gumman o din vackra röst.

2010-09-11 @ 23:50:01
URL: http://tisenslillasnigel
Postat av: LOVA

ni är riktigt duktiga lyssnade på myspace!

2010-09-12 @ 00:02:30
URL: http://sirapsdeg.blogg.se/
Postat av: Lena kbg

Fullkomligt älskar " magiska sekunder"

vackra röster,fina stämmor och underbart musikaliska tongångar.. hoppas du mår bra :)

mvh/ Lena C

2010-09-12 @ 11:15:09
Postat av: Mia

"Magiska sekunder" tyckte jag verkligen växte i det här arrangemanget. Och "Du får ännu mitt hjärta att slå" är så otroligt vacker.



2010-09-12 @ 12:23:34
URL: http://mias.blogg.se/
Postat av: Jossan

Otroligt bra var låtarna, mer naturliga och era röster kommer fram mer !

2010-09-12 @ 18:45:41
Postat av: Lars

Ni har visst ändrat de första delarna av Strömpolska, jag satt med bokletten från ert andar album och texten var lite annorlunda.



Raden: När norrskenet glöder, och skogarnas lugn, är allt jag behöver, är just nu min status på Facebook.

2010-09-13 @ 11:40:26
Postat av: Zara

Tack alla för fina kommentarer!!



Lars: Det stämmer att det är en del textändringar på de nya inspelningarna..

2010-09-13 @ 13:02:26
URL: http://zara82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0