Vårt Barecelona



Det blev en tidig morgon i Tisdags.
Kl 4:40 ringde klockan för att vi skulle kunna komma i väg kl 5:45 ner till parkeringen i Svågertorp.
I väg kom vi, i tid och allt!
Men när vi skulle kliva på tåget var det lite färsenat. Men det var ändå tid kvar.
Men när det tillslut blev försenat med 30 min trodde jag att vi skulle få åka hem igen.
Jag sprang som en elitidrottsman till gaten och hann precis checka in oss. Efter kom Emil med väskorna :)

Utan att ens hunnit lukta på en enda parfym lämnade vi ett regnit Köpenhamn och landade i ett varmt Barcelona.



Efter en svettig promenad med väskorna & höstkläder bytte vi om till sommarkläder :)
Begav oss ut för att leta reda på kontoret där vi skulle hömta ut fotbollsbiljetterna.
Medan dem hade lunchstängt tog vi oss själva en nyttig lunch. Salladsbuffé!
Att den var nyttig berodde endast på att vi missade att buffén fortsatte i ett rum bredvid med varmt och efterrätt.
Då var vi redan mätta på sallad :)



När vi hämtade ut biljetterna fick vi det glädjande beskedet att våra biljetter blivit uppgraderade till VIP!
Det innebar att vi blrv bjudna på lite mat & dryck innan samt bättre och skönare platser :)
Det innebar även att vi fick ut & leta efter nya skor till Emil som endast hade gympadojor med sig.
Men han behövde ändå ett par nya!





Emil var lyrisik såklart! Men även jag som egentligen inte är fotbollsintresserad kan säga att det var en upplevelse till tusen! Arenan är en av de största i världen och tar in 110.000 pers! Denna kväll var där 70.000 och det märktes.
Att Barca spelar snyggt kunde ju även jag se, en fröjd för ögat!
Att det sedan blev många mål var ju bara pricken över i:et!

DAG 2


Efter frukost ute i solen begav vi oss utför en dag på stan!
Bra butiker & bra priser.


Min absolut bästa butik: SPEHORA!




Killen längs ned till höger gav oss skratt vi inte skrattat påmycket länge.
Han höll sig framför den restaurang vi satt på Larambla och härmade männsikors karaktärer.
Han hade diverse rekvisita som barnmobil, läskflaska med sugrör, pistol med mer..
Han var så otroligt snabb & duktig på att fånga upp alla dessa karaktärer.
Männsikorna undrade såklart vad som hände men skrattade själva tillslut, framförallt när dem fattade att det fanns publik! Grymt, han borde arbeta med teater!



Vi var så jäkla trötta i benen & fötterna när vi begav oss hem till hotellet på eftermiddagen.
Jag la mig vid poolen och läste medan Emil tog en nap på rummet.
Sedan blev det dusch och ombyte för att promenera vidare och hitta ngt att äta.




Vi begav oss till de äldre delarna i mysiga gränder även dem fyllde med butiker.
Vi hittade en resturang och Emil valde att prova på Paella men inte jag :)
Vi år & drack, begav oss till Larabla igen.
Satt och tittade på folk och bara myste till sena timman.



Väl hemma i Sverige och Malmö möttes vi av en fin regnbåge men regn & rusk!

Vi hade en underbar semester och jag tackar svärföräldrarna ödmjukast!

Kommentarer
Postat av: milo

Den semestern var ni värda båda två. Ser ut som om ni sett mycket på kort tid. Hoppas ni laddat batterierna nu................

2010-09-18 @ 20:46:09
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Pia

Ja ni verkar ha haft trevligt och hunnit med mycket när ni var där. Härligt och komma iväg ibland. Man hinner mycket på kort tid. Jag och min fd va ju i London för ett antal år sedan också bara några dagar men gud va vi hann med och se mycket men visst fötterna var trötta. Hade ett par nya skor på mig, inte så klokt men haha..var tvungen och köpa nya för kändes som bölder på tårna haha men trevligt hade vi. Dom minnena kan ni leva på länge.:)

2010-09-19 @ 08:24:42
Postat av: maggan

Vad det ser mysigt ut! Som milo så var ni värda det och skönt att allt flöt på bra....lite avundsjuk på er...vill också vara på Camp nou...shit vad coolt....lycka till idag på kursen och skönheten...ska bli kul att följa arbete via bloggen...kram min bästis

2010-09-19 @ 15:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0