En vårdag!

Vilken härlig, härlig dag (som Lumiére hade sagt) det var i går!
Solens strålar värmde så gott och hela familjen var ute och jobbade i trädgården.
Vilda hjälpte mig att kratta löv och sedan köra dom i sin skottkärra.
Emil rensade ut en av våra bodar för att vi ska få bättre förvaring, så mycket skräp man samlar på sig.
Jag behövde solens strålar extra mycket igår eftersom Mallan & Anita åkte hem efter att ha besökt oss sedan i Torsdags.
Avsked är aldrig roliga!

I går tror jag att jag såg alla vårtecken på en och samma dag.
Först ut var Citronfjärilen i tätt följd av Påfågelfjärilen. Efter någon timma kom hen geting flygande och strax därefter en humla! De ni! Nu är väl våren kommen?

I dag har jag varit hos revisorn och lämnat in alla mina kvitton & papper för deklarationen.
Ska fixa med ett smycke sedan ska jag bege mig ut för lägga alla löv i säckar.
Nästa vecka får det bli en tur till tippen.
Vad skönt det är att slänga saker, känns som en del tung energi försvinner från axlarna.
Eller hur?!




(ser ni getingen?)



När våren är på ingång är det alltid lättare att ta dom där promenaderna.
Så i går ringde jag Maggan och frågade om vi skulle ta vår runda?
Härligt att promenera i golfskogen som det kallas här.
Längst med den rundan kan man i bland ha tur att träffa dessa kamraterna!
4 st lamadjur stod och glodde på oss när vi kom gående.
Så häftiga djur!
(fick bara med 3 på bilden och den är tagen med Iphonen, därav kvalitén)



Nä, dax att börja arbeta kanske!?

Kommentarer
Postat av: mamma

Underbart med vår, Linn såg igår årets första nyckelpiga...kram

2011-04-05 @ 12:48:50
Postat av: Zandra

vackra bilder! Och fantastiskt underbara barn! Saknar er! <3

2011-04-05 @ 18:14:29
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oj, det var längesen jag tittade in här skäms.

Allt verkar vara bra med våren i antågande hos er i alla fall. Önskar att vi hade kunnat komma och titta på musikalen men tyvärr så gick det inte detta året heller.

Hälsa Emil från oss

Kram

2011-04-05 @ 20:23:01
Postat av: mio

Glömde ju skriva namnet ju :o)

Kan ju passa på att tipsa om en tävling på Emelies blogg, två st 100% ekologiska och organiska mineralfoundations från Smashit.se lottas ut.



Hon testade själv härom dagen och den var verkligen jättebra. Bilder finns på det i bloggen också:o)



http://mmeeli.blogg.se/2011/march/tavling-vinn-foundation.html

2011-04-05 @ 20:27:47
URL: http://mymis.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0