Till er!

I dag känner jag en stor tomhet, som att luften gått ur mig.
Hela hösten kämpade vi med rep där vi skulle lära oss repliker, texter, regi, dans och känslor och nu är det över.
Som en stor familj har vi delat det mesta och nu skiljs vi åt.
Vi har gjort succé tillsammans!
25 föreställningar blev 28 st och fler hade vi kunnat ge om teatern hade varit fri.
Jag känner en otrolig stolthet över att få ha vara delaktig i denna ensemble och denna produktion.
Jag är stolt över mig själv, att jag kunde axla en sådan stor roll. Jag är i hamn.
Att jag sjungit på ett sätt som jag aldrig gjort förut. Men jag har kämpat hårt.
Mellan blöjbyten & lek har jag sjungit mina sånger och försökt memorera text.
Jag gjorde det!
(om man nu får vara stolt över något man själv gjort i Sverige?)

Men framför allt är jag stolt över mina medarbetare.
Det kreativa teamet (regissör, koreograf, kapellmästare & producent) som hjälpt mig att hitta Belle!
Bosse (Odjuret), David K (Gaston), David R (Lumiere), Fredrik (Clocksworth), Anna R (Babette), Lotta (Skåpet), Märta (Chip) Anna H (Mrs Potts), Per (Maurice) & Emil (Lefou) mina underbara motspelare!
Ni har alla gjort succé, var och en utav er!
Vilka rollprestationer, ni ÄR era karaktärer!
Jag är så otroligt stolt att fått jobba med er proffs, det har verkligen varit en ära!
Tack!

Sedan har vi den underbara ensemblen! Underbara ni! Ni har gått in i detta med hela er själ och ni är och har varit fantastiska! Utan ert stöd hade jag aldrig fixat det!
Ni är sådana stjärnor allihop!
Ni är unika och NI har gjort succé på K-stads teater i produktionen SKÖNHTEN & ODJURET.
Jag saknar er redan så det värker i bröstet och att jag var ledsen igår, det märkte ni nog alla på scenen?
Det är just för att ni gjort denna tiden extra speciell för mig.
"Ni gör mig GLAD"

Barnensemblen: Ni är fantastiska! Vilket jobb ni lagt ned! Är stolt över att fått arbeta med er!
Vi ses igen!

TACK!

Innan jag lämnar S&O vill jag rikta ett stort tack till alla ni som varit och besökt oss.
Ni har gjort våran dröm verklig. Att teatern i kristianstad ska få leva vidare och ge upplevelser åt människor!
Era stående ovationerm, era kommentarer i foajén, på facebook  och här på min blogg har gjort mig och de andra starka och otroligt glada!
TACK!

Tack alla underbara barn som tittat och kommit fram efter föreställningarna.
Halva nöjet för mig har varit att träffa er!
Att få se dom lysa upp när dom fått träffa Belle och de andra karaktärerna.

Nu lämnar jag Belle bakom mig och tar med mig alla underbara minnen in i mitt hjärta!
Vi slutade med flaggan i topp!
TJOHOOOOOOOO!


(uppladdning inför föreställningarna. Information-pepp, gnistan & raketen. Samt ett tokigt ljus som påminde oss om rekvisitan ;) )



("Hon är faktiskt ganska konstig den där Belle..."


(Du & jag Per! Vi har något speciellt)


(Kommer sakna detta numret David! Du är grym!)


(Bosse, vilken resa vi haft! Du är fanatstisk. Fredrik, vilken stjärna. Så många skratt du bjudit mig på. Fantastiskt arbete med Odjurets mask oxå!)


(Underbara, underbara Anna. Min vän! Bästa Potts ever!, Märta du är född till detta, det sa vi redan när du var 11 år. David, vilken succé du har gjort! Sträck på dig ordentligt!)


(Som jag har älskat att göra denna scenen..Den är så stark, både i filmen och i musikalen.)


(Lotta, du axlade din första roll med bravur! Du är en operadiva ;). Tack för all din underbara energi!)


(Fina, fina Anna! Tack för allt du gjort för mig! Du är en underbar männsika & artist!)


(Älskade ensemble, NI ÄR BÄST!)


(Sanna (i grönt) min fina kusin. Det har varit en ära att få dela scen med dig. Du är en fantastisk artist och jag är inte ett dugg förvånad att du knep rollen som RIZZO I GREASE! All lycka!)

Emil tackade mig & Ängla i sitt tack-tal att han får leva sin dröm.
Jag tackar dig Emil för att jag får vara en del av vår dröm!



THE END!

(Alla bilder tagna av Hannu Lilja & Olle Högberg)

Kommentarer
Postat av: Annika

Åh Zara, förstår att det måste kännas i hjärtat, både positivt för den framgång och framförallt glädjen som det gett dig, men även att sagan nu är slut. Du kommer dock att göra succe i andra uppsättningar, det är jag övertygad om! Ta hand om dig!! Kram!

2011-04-10 @ 22:12:28
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Therese

Jösses, sitter och tjuter när jag läser dina ord. Jag förstår att detta måste vara mkt speciellt för Er, för det har det varit för oss besökare. Jag har tittat på Fantomen på Operan på Oscarsteatern med Mikael Samuelsson och Bert-Åke Varg, sett Cats på orginalteatern i London, blivit förälskad i Starlight Express även den i London, sett bl.a. Hair och Grease i Sthlm och en engelsk uppsättning av Evita. I alla dessa musikaler har det medverkat sk musikalstjärnor. Men det säger jag bara, Ni är på samma proffessionella nivå som vilken av de uppsättningarna som helst! Jag är imponerad av hur ni inte bara hittat duktiga artister, utan lyckats träffa så mitt i prick med rollerna. Karaktärerna var klockrena! Jag skulle kunna ösa superlativ över Er tills tangentbordet slutar fungera, men ingen skulle orka läsa...

Jag bockar och bugar för en remarkabel föreställning!

2011-04-10 @ 22:45:31
URL: http://theresian.blogg.se/
Postat av: Pia

Blir tårögd när jag läser det du skrivit. Förstår hur mycket ni jobbat och slitit för detta så kan förstå det känns vemodigt. Klart att du ska va stolt över det du har gjort...ABSOLUT...visst finns ju den svenska avundsjukan men strunta i det och va stolt över det du/ni har gjort och inte minst goa Emil som också jobbat hårt. Tyvärr inte haft möjlighet och tittat (pengarna som vanligt) men hoppas ni sätter upp flera så man kanske har möjlighet och komma....kramis

2011-04-11 @ 07:37:44
Postat av: mamma

jag gråter när jag läser vad du skrivit. Ni kommer fortsätta att göra underverk med er musik..Älskar er...

2011-04-11 @ 07:46:27
Postat av: Bea

Ni ska vara så STOLTA1 De var magiskt bra! Fantastiskt :D

2011-04-11 @ 09:59:55
URL: http://snackaom.blogg.se/
Postat av: Eva

Läste Kristianstadsbladet idag! Inte förvånad alls!

Nu har ni satt Kristianstad på musikalkartan med den äran. Och Zara! Visst får man vara stolt över sig själv även i mellanmjölkens land. Ni har alla bjudit oss på underhållning av stora mått. Ta till er det.Och du Emil.... När kommer det mer...??? Kram på er

2011-04-11 @ 10:59:16
Postat av: Zandra

ni är bäst! <3 Jag tackar er mina vänner och alla de andra för ett underbart minne! Kram till er! <3

2011-04-11 @ 14:12:10
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Sanna

Zara! Vet inte hur jag ska börja, var kul att se dig på h&m här om dagen förresten. Men jisses vad ni varit duktiga allihopa, och jag är så sjukt imponerad utav att veta att ni har tre barn, annat jobb och sen sätta ihop den mest fantastiska musikalen ever på det alltså, helt galet. Föreställningen kommer alltid vara ett mycket vackert minne för mig. Ville du skulle veta det! Ha det jätte bra!! Varma vårhälsningar Sanna

2011-04-11 @ 19:59:59
Postat av: Sara Li

Fortsätt vara stolt och strunta i att det är Sverige vi bor i! Du är fantastisk och det är de andra som var med också. FANTASTISKT!!! Ser fram emot att se fler musikaler där du är med! :-) Och som Emil har satt upp! Hoppas hoppas hoppas att det blir fler! Kram!

2011-04-12 @ 18:20:54
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Elin

Kan du inte lägga ut ett filmklipp från föreställningen? Vore kul att få se lite..

2011-04-12 @ 20:38:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0