2010



Gott nytt år kära du!!
Hoppas det blir ditt år, och mitt ;)

Tyvärr tog jag inte en enda bild i går. Men jag ska försöka beskriva lite med ord.
Vi har lite som en tradition att fira med Maggan & Pierre, detta år (2010) var inget undantag :)
Det skulle ske hemma hos oss och jag förberedde under hela dagen.
Det var allt från städning till röror!
Jag dukade fint och pyntade.

Förrätt:
Olika sorters bröd
En röra med feta & Chilifrukt
En röra med marinerade kronärtskockor
En sallad med tomat/haulomiost/Citron

Huvudrätt:
Fläskytterfilé fylld med en kräm som innehöll: soltorkade tomater/basilika/caynne/fetaost
Grillad paprikasås
Hasselbackspotatis
Sallad

Efterrätt:
Den stod Maggan för.
Cheesecake med pepparkaka (fryst)
MUMS!

Det var en härlig & mysig kväll med trevligt sällskap.
Musikkryss stod som vanligt på listan, vilket vi uppskattar :)
Vi bjöds även på disco av Ängla & Tilde i Ä:s rum.
Några raketer smällde vi vid 12 slaget, jag är livrädd!
Kvällen avslutades relativt tidigt (ca 01:00) så jag har känt mig pigg idag och röjt lite.
Flyttat in alla leksaker i det gamla "skit-rummet", flyttat ut drängaskåpet där det ska stå trots att jag inte målat om det ännu. Det kommer bli så fint...
Nya gardiner har hängts upp i lek-rummet ála Shabby Chic, man kan säga att det går från klarhet till klarhet :)

Kommentarer
Postat av: Pia

Gott Nytt år önskar jag dig också!..Ja ni verkar ha haft en trevlig kväll. Jag och barnen åt go mat och efterrätt sen skjutsade jag sonen till en kompis och sen va det meningen att dottern skulle ta bilen och köra dit hon skulle men sen va min kusin här så skulle ju skjutsa henne hem så då körde vi dottern till hennes kompisar istället så jag hade bilen hemma. Oj det verkar lite rörigt men tror du förstår haha. Ja sen hade vi en avkopplande kväll här. Skönt att ta det lugnt ibland.

Önskar dig en bra fortsättning på det nya året.kramis

2011-01-02 @ 07:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0