30 dagar

Dag 05 – Vad är kärlek?

Ja, vad är kärlek? Ett stort ord, starka känslor.
För mig är kärlek något varmt & tryggt.
Att känna sig älskad av någon är en viktig ingrediens i livet. Om man inte skulle vara älskad av någon vore livet hemskt. Kärlek från föräldrar, sina syskon, vänner, kärlek & barn gör ju livet värt att leva.

Min trygga punkt i livet är Emil.
Han ger mig mycket kärlek.
Han är så bra på att visa kärlek. Bättre än vad jag är.
Han lär mig.
Utan min kärlek till Emil och hans till mig vore jag inte hel.
Oavsett hur arg jag kan bli på honom så finns det ingen som kan ta hans plats.

Kärleken till mina barn är så stor att den räcker runt hela jordklotet.
Innan dagen Ängla lades på mitt bröst visste jag inte hur mycket man kunde älska.
Nu vet jag.
Jag har tre stycken att älska och det gör jag så att jag nästan spricker i bland.
Det bara väller över.

Min önskan är att alla, verkligen ALLA ska få känna på kärlek.
Alla sorters kärlek.
Jag vet att det inte är så men i mina drömmars värd önskar jag det.

Emil Sigfridsson om

Kommentarer
Postat av: rosalita

Underbar familj ni är :)

2011-01-06 @ 02:05:45
Postat av: Anonym

Vilken toppenfin bild av dig o barnen! Hoppas huvudet känns bättre idag.

2011-01-06 @ 19:48:56
Postat av: gunilla sauer

åh vad fimt du skrev om Emil fick ryssninar

de är så att när man verkligen träffar rätt man i livet så känns de i hela kroppen

som de skriver mne blir hel

jag känner så för mannen min

kan få panik på dagarna när jag tänker att

de kanske händer något o jag får aldrig se honom igen

lika så om barnen

de är verkligen hjärta o smärta

utan dom är man ett tomt skal



va rädda om er

vårda kärleken

att bli arga på varandra tillhör kärlken

man blir inte arg på någon man inte tycker om.

men

somna aldrig ovänner



kram till dig o din underbara familj

2011-01-06 @ 19:55:13
URL: http://aftonstjarna.blogg.se/
Postat av: harriet kyolaba

Hej vackra...guuuuuuuuuuud du kan fatta att jag grät...ja du vet så som HARRET kan...jag är svaaaag för såna fina ord om KÄRLEK..Jag vet precis hur du känner för precis så har jag med fått chansen att känna med Niklas och ungarna...Man är nästan rädd för man tycker det är för bra...hahaha men sen slappna av och andas ut och njuter för varje stund:=) Tänker mycket på Kram

2011-01-07 @ 18:08:07
URL: http://kyolaba.blogg.se/
Postat av: Anonym

Åh jag blir alldeles tårögd av hur fint du skriver Zara!..Hur mycket man älskar sina barn finns inte ord för...de är det finaste man har och vet att de älskar mig också...vilken lycka!



Kan förstå att du älskar Emil så mycket för han är ju så ödmjuk , snäll och verkar vilja alla så väl. har ju träffat han ganska många gånger då ang hans sång och att han sjöng på mitt bröllop. Och du Zara.....du verkar också va en så otroligt snäll och kärlekfull och varmhjärta person och du och Emil är som skapta för varandra. Ni är så fina tillsammans. Önskar er all lycka ni kan få. Kramar Pia

2011-01-07 @ 19:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0