30 dagar

Dag 06 – Min dag

Sitter vid köksbordet med mina nya ljuslyktor i fattigmanssilver som är tända.
5 minuter för mig själv, guld värt i dessa tider.
I dag ska jag berätta om min dag.

Så vad har hänt idag?
I dag har jag repat musikalen Skönheten & Odjuret där jag ska spela prinsessan Belle.
Kl 11 tog jag bussen in till stan och Medborgarskolan där vi håller till.
Första scenen för mig att repa var "döds scenen".
Den scenen där odjuret dör för er som sett filmen.
En tung scen som kräver de rätta känslorna. Jag tycker att vi har det, det är på g.
Sedan var det dags för en färgsprakande scen "Bli vår gäst"!
Ett nummer där föremålen bjuder Belle på middag.
Oj, vad duktiga alla är.
Är så glad och tacksam över att få jobba med dessa underbara människor.

Efter en lång dag fick det bli Mc Donalds på vägen hem.. Usch, jag vet. Men jag bara orkade inte laga mat när jag kom hem. Åt ju en sallad till lunch så det kompenserade väl lite? ;)
Väl hemma var det läggdags för det de små vilket Emil sköter så jag kunde i lugn och ro ringa lilla farmor och prata lite..
Nu sitter jag här.. Vid datan.. Så skönt!

Hoppas er dag varit fin, ja hela helgen såklart!? ♥



Kommentarer
Postat av: Annika

Hej Zara!

Efter influensatider härnere i två veckor så har det inte hänt så värst mycket här hemma..tyvärr. VI hade planerat massor under ledigheten, men fick ligga ner mesta tiden.. och nu är det jobbdags imorgon. tiden går fort...

Måste beställa biljetter också till er ju, har helt glömt av det!



Ha det så bra vännen så hörs vi!

Säger ifrån i god tid vilken dag vi kommer och kikar på er!

Kram!

2011-01-09 @ 22:10:26
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Jo

Inte för att vara petig,men Belle är faktiskt inte en prinsessa. Lätt att glömma bort bland alla andra disney-prinsessor! ;) Hon råkar bara träffa odjuret som är en förtrollad prins,så antagligen blev hon väl en prinsessa till slut ändå...;)

2011-01-09 @ 22:16:58
Postat av: Anonym

Annika: å vad tråkigt! Hoppas ni blir krya nu.

Jo: visst vet jag det, har analyserat min roll ganska många ggr ;). Men Belle är en inarbetad Disney-prinsessa (precis son Askungen) därför skrev jag så ;).. Hon blir ju trots allt en prinsessa när hon får sin prins :)

Ha det fint!!

2011-01-10 @ 07:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0