Ont det gör ont..

Det går lite mellan dagarna, ja vet.
Men sådant är livet, inte sant!?
I går var det dock ingen vanlig dag hos mig. Ni som är vän med mig på FB vet.
Redan i Söndags kväll började jag få huvudvärk som låg som en molnande värk..
I går morse låg den kvar och jag tog en Ipren i tron att den nog skulle få det att försvinna som den brukar.
Men ju längre dagen gick destå värre blev det.
När Emil & Ängla skulle bege sig på rep runt 18 tiden trodde jag att jag skulle explodera.
Jag sa att det var ok att dom stack men redan efter 15 min insåg jag att det var dumt.
Jag låg pall på golvet och kunde knappt resa mig.
En halvtimma senare kom både Maggan & Milo hit som räddande änglar.
Maggan med en hjälpande hand & Milo med tabl mot migrän (som vi misstänkte) och en hjälpande hand.
Vi fick upp barnen och ja la mig med kläder & smink.
Länge låg jag och yrade innan tabl tog.
Hann fantisera både det ena och det andra, trodde ett tag att jag fått en propp eller dyl. VAr fullständigt livrädd.
Jag visste hela tiden att någon fanns här nere, vilket var skönt.
Milo kom in med jämna mellanrum för att se hur det stid till.
Jag vet att jag svarade henne en gång " Det känns som jag svävar utanför mig kropp".. Undrar vad det var för piller egentligen ;)
Lyckades i alla fall somna och Milo kunde åka hem när Emil kom hem.
I dag har det kännts bättre men huvudet är tungt. Jag har fortfarande tryck i tinningarna & vill inte gärna hålla ögonen öpnna helt.
Eftersom jag haft värken i några dagar ringde jag VC för råd.
Sköterskan trodde väl att det var migrän och jag har nu fått remiss till sjukgymnasten.
Dom börjar tydligen den vägen.
Men har det inte gett med sig helt på Fredag får jag ringa igen..
Tyvärr missade jag ett rep idag, men får ta igen det senare.
Bättre en hel Zara som kan leverera än en halv som gör ett dåligt jobb.


Kommentarer
Postat av: Carro

Komiskt, om man nu kan se det så, jag hade åxå det igår o e halvdan än!!!! Har aldrig haft mer än vanlig värk nåsin.

2011-01-05 @ 20:29:28
URL: http://caroline79.blogg.se/
Postat av: Maria Bredin

Urs vad jag känner igen det där. När jag var yngre hade jag migrän praktiskt varje dag. Jag led. Och jag lider med dig. Om det fortsätter så tipsar jag om akupuntur. Det hjälpte mig

2011-01-05 @ 20:29:50
URL: http://mariachen.blogg.se/
Postat av: Annika

Usch, förstår exakt hur det känns.

Har ju migrän ett par gånger varje månad och haft sen 16 års ålder, så i 20 år nu...shit!

Det som hjälper mig är Zomig nasal (tror jag nämnt det för dig innan) den är super!

Fick en annan grej i julklapp av sambon, micracape heter den. Hoppas att den ska kunna hjälpa mina värsta anfall.



Ta hand om dig och ät ordentligt!

Kram!

2011-01-05 @ 20:40:57
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Pia

Stackars , stackars dig Zara.Vet hur det är med migrän. Peppar peppar ta i trä men nu är det längesedan jag hade så ont. När värken kom så tog jag ett stolpiller och la mig med en blöt handduk på huvudet och lyckades somna när tabletten började verka. Nu har dom mycket annat som hjälper och väl är väl det. Just när man har små barn också så kan man ju inte gå och lägga sig när man vill. Snälla vänner du har som rycker in. Sådana får man inte för många av. Ha det gott. kramis

2011-01-06 @ 05:15:33
Postat av: Linda BT (3barns tvillingmmma)

migrän är hemskt!

Krya på dig!

Kram

2011-01-06 @ 10:29:47
URL: http://lindabt.blogg.se/
Postat av: Lotta Ljungberg

Hej Zara, känner med dig! Har själv haft svår migrän och det värsta är att tar man inte en tablett direkt vid första symtom så kan det envist hänga kvar. När det var som värst hade jag Imigran sprutor som tog bort huvudvärken med en gång! Krya på dig och hoppas du snart mår bättre=)).

2011-01-06 @ 12:23:35
Postat av: Lars

Hoppas att du blir frisk, bra tänkt om arbetsmoralen!

2011-01-07 @ 20:59:48
Postat av: Malin E

Stackars dig Zara!

Migrän som är så fruktansvärt. Hoppas det känns bättre nu...!

Va rädd om dig!!!



kramar

2011-01-08 @ 13:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0