Tips!

Många små barn/stor familj= mycket sopor
Vi har oftast en massa påsar som ligger utanför tunnan dagen då den ska tömmas.
Sopor utanför tunnan= ligger kvar när dom tömt.
Aldrig har dom varit snälla och tagit dom påsarna utan man har haft en halvfull tunna redan samma dag den blivit tömd.
(Jag vet att man kan få tämning varje vecka för en otäck summa pengar)
Lösning= Sätt din juveler (barnen) i fönstret när sopmannen kommer.
Be dom vinka fint till honom och vips åker dom där påsarna med i sopbilen.
Plötsligt händer det! :)

Sopbil


Kommentarer
Postat av: Jenny

Här skulle varit en stor "gilla" knapp som på facebook, då hade jag tryckt där !!! hahaha. du är ju för söt.

2011-01-18 @ 17:21:04
URL: http://jennygottfridsson.blogg.se/
Postat av: linda lindborg

Ha ha va kul !!!

Bra tips.

2011-01-18 @ 22:23:06
Postat av: Jossan

Här funkar det att visa sig själv med haha, tror en av sopgubbarna tyckte synd om mig, han drog ut soptunnan till vägen till och med och det är typ 10-15 meter hehe för att jag glömt det, har hänt flera gånger !

2011-01-19 @ 08:01:39
URL: http://dekallarmigjossan.blogspot.com
Postat av: Therése

Usch... vi har den största tunnan och tömning VARJE vecka. Vågar inte tänka på vad det kostar varje år. Men nu är det ju inte massa blöjor längre så vi kanske kan gå ner en storlek på tunnan.

men vi har ju frissan också som slänger...

2011-01-19 @ 16:55:24
URL: http://theresia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0