Vid brasan

Sitter i det gamla skitrummer (trist att det fått de namnet, får bli ändring på det sedan när vi gjort vid det. Då ska det heta "det finaste rummet") i en go gammal fotölj med brasan sprakande framför mig.
En kopp te står bredvid mig och jag njuter.
Jag tänker ta till vara på varje minut jag kan få koppla av på nu.
Det blir en hektiskt period i Januari.
Nu är vi inne på slutklämmen av repetitionerna och allt ska klaffa.
Jag repar näst intill varje dag i Januari. Men det är samtidigt skönt. Belle är med mycket och man ska ha det i ryggmärgen på premiären.
Har repat manus & låtar hela dagen, det mesta sitter nu. Skönt.
Emellan det har jag hunnit spela in en ny låt till Sarek plattan i studion.
Kreativ dag kan man säga.
Men det är väl härligt att man får göra det man älskar!?
Sarek ligger mig varmt om hjärtat, likaså musikal.
Tyvärr har man ju en massa måsten som matlagning, städning, tvätt och sånt. Utan dom hade livet varit ljuvligt ;)
Tänk att bara få göra sådant man tycker är kul!
Fast kanske hade man tröttnat på att ha kul då? Man behöver lite tristess också tror jag..
Men man behöver släppa på prestigen. Behöver allting hemma vara tipp topp jämt?
Jag har svårt att släppa prestigen. Eller, jag mår bäst av att det ser bra ut hemma. Att det är städat och att det inte ligger grejor överallt. Men det är hopplöst när man har tre barn. Det går inte.
Man plocka undan, dom drar fram lika snabbt igen ;)

Nåväl, nu ska jag sitta här en stund. Surfa lite, läsa en bok..
Ladda inför repen som jag har Mån, Ons, Tors, Lör, Sön..

Trevlig kväll på er & en härlig ny vecka!
Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: linda lindborg

Man skulle ha en städerska anställd i ggr i v !!!

Det hade vatt toppen!!!

Kram

2011-01-02 @ 20:10:33
Postat av: Carina Persson

Vad läser du för bok nu, Zara? Du, jag har väldigt många böcker som du skulle gilla, det vet jag. Du får komma förbi någon dag och låna lite. Du kan kolla under anteckingar på min facebooksida, där finns en hel del bra. Och jag har en sida på FB som heter Boktipset. Bjuder in dig dit. Sen finns det min bokblogg på www.metrobloggen.se/boktokan



Alla böcker jag skrivit om på dessa tre ställen har jag om du vill låna.



KRAM!

2011-01-02 @ 20:12:42
URL: http://metrobloggen.se/carinas69
Postat av: Olle

Var är ni och repar? Jag tänkte komma nån kväll den kommande veckan.

2011-01-03 @ 01:09:29
Postat av: Anonym

Olle: medborgarskolans danssal förrutom Lördag då vi är på Actic gym som ligger bakom Maxi och Preem.

2011-01-03 @ 08:40:19
Postat av: m

Nej allt behöver inte vara perfekt hemma,nästintill en omöjlighet med 3 barn! Men jag kan lova dig att du om 20 år inte kommer att tänka: Vad jag ångrar att jag inte städade och tvättade mer när barnen var små! Du gör ju det du brinner för OCH reder ut en familj!!!Kör på i samma spår.m

2011-01-03 @ 09:00:38
Postat av: Hanna

Hej! Jag tänkte passa på att önska gott nytt år och tipsa om min blogg som du hittar på http://wordsbyme.se. Där kan du läsa om mitt 2010, mina senaste shoppingfynd, se mina senaste tavlor osv.. Ha en trevlig kväll!

2011-01-03 @ 21:01:18
URL: http://wordsbyme.se
Postat av: Marie

Sara- lite röra o skit i hörnen har ingen dött av! Släpp kraven och njut av tiden du har med dina barn. Ta vara på de ljuva stunderna. Gör roliga saker tillsammans! Städa kan du göra om några år när dom e stora och går i skolan! Tiden går så fort!

Ha det gott!

2011-01-03 @ 21:07:00
URL: http://www.marieskapar.blogspot.com
Postat av: victoria

Önskar er en god fortsättning på det nya året!

2011-01-04 @ 13:39:24
URL: http://victoriaseecret.blogg.se/
Postat av: Emma

Du måste vara rädd om dig min fina vän <3 Finns bara en underbar Zara!

2011-01-04 @ 22:04:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0