Kemer-Turkiet

Min frånvaro har varit uppenbar och det beror på att vi varit på vår efterlängtade semester!
Dagen före midsommar begav vi oss till Turkiet kl 9:00.
Det började med kaos eftersom Vilda fick diarée och hade det under hela resan.
Jag var såklart svettig, darrif och helt förstörd!
Men när vi väl landat vände det och hon blev pigg igen!

De första dagarna var det hiskeligt varmt, 40 grader.
Men under resten av veckan sjönk tempen och blev behagligare.
Någon dag fick vi moln, men det gjorde inte så mycket.
Vi fick avkoppling!
Maten var serverad flera gånger om dagen och hotellrummen var riktigt fina.
Ängla hittade kompisar och Älvin & Vilda badade och var mycket populära bland Turkarna.
Tvillingar var något sensasionellt.

Vi träffade mycket trevliga människor på hotellet och det är väl det mest positiva med charter.
Alla (nästan i alla fall) är så öppna under semestern.
Kul med nya människor och deras historier.


Det var trötta men förväntansfulla barn i bilen när vi begav oss hemifrån vid 6 tiden.





Första dagen gick vi ned till havet.
Men det var stenstrand vilket inte var någon hitt för barnen så det var första & sista gången vi gick dit.




Så istället blev det många lata dagar vid poolen :)
Lata & lata kanske ,man inte kan kalla det när man har två st 2 åringar, men ändå ;)


Vildas favoritplats var duschen..
Syns det?

Älvins favorit plats: stora poolen.
Han låg där och flöt & trampade vatten




Många fikapauser blev det..


Mitch Buchannon



Kvällspromenader med shopping


Underbart att få rå om barnen utan alla måsten som städa, tvätta, diska...


Balkonghäng ;)


Havsutsikt ;)


Älvin och vår servitör blev bästisar.
Dom pussades och kramades hela tiden och Älvin ropade hela tiden "Ahmet" efter honom.
Ahmet var ute tre gånger och sa hej då till oss sista dagen, så jag tror han fäste sig lite vid Älvin.


Älvin var så nöjd med sitt inköp att han inte ville ta dom av sig även fast han skulle sova.
Lill prinsen..


Ängla var modig som vågade ha Papegojan både på huvudet & axeln. Jag hade aldrig vågat :)


En glad och nöjd mamma!




Kommentarer
Postat av: mamma

Underbara bilder barnen är så fina ..Älskar er. puss

2011-07-01 @ 21:42:51
Postat av: zara

Jag då mamma :)

2011-07-01 @ 21:48:03
Postat av: Jeanette T

Hej Zara



Fantastisk fina barn ni har... och det ser ud till att det var en härlig semester! Nu ser jag extra mycket fram till vår resa till Tyrkiet om en vecka ;o)



Jag önsker dig och din familj en skön sommar!



KH Jeanette

2011-07-01 @ 22:01:25
Postat av: mamma

Du med förstås du är alltid fin..puss

2011-07-01 @ 22:08:59
Postat av: Annika

Åh så härligt! Du ser så Fräsch ut!

Kram på dig!

2011-07-01 @ 22:33:23
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: mormor

Vackra vackra Ängla, snart ses vi ..pusssss

2011-07-02 @ 19:20:23
Postat av: Malin

Jättefina bilder Zara! Vi har också funderat på Turkiet som resmål och det verkar ju väldigt barnvänligt. Får nog vänta till nästa år dock. Nu är det ett år sedan jag blev "frisk" (är ju inte det officiellt enligt läkarna, men men.. ;)) Tänkte på dig häromdagen när jag hade mitt armband på mig. Du var verkligen en så värmande tröst i en svår tid, dina ord och din omtanke. Det har betytt enormt mycket för mig ska du veta. Och alla kontroller fortsätter vara bra hittills :)

Kram och trevlig sommar till dig och familjen!

2011-07-04 @ 16:59:57
Postat av: sabina

hej så mysigt det ser ut längtar jätte mkt tills vi ska åka till bulgarien i slutet av sommarn,,hade ni med vikt gräns på 20 kilo i packning?

2011-07-06 @ 08:00:15
Postat av: Eva

Vilka fina bilder. Ja, det var väl välbehövligt kan jag tro.Älvin ser för härlig ut i vattnet. Frågar de något efter Sanna eller är hon "glömd" nu?

Krama vilddjuren och så en kram till dig o Emil

2011-07-06 @ 15:31:48
Postat av: Zara

Malin: Jag är så glad över att höra att du mår bra! Tänker på dig i bland :). Det jag gjorde är bara va en människa ska göra, men jag är glad om det gjorde att du kände lite styrka! Tycker ni ska satsa på Turkiet, barnvänligt folk :).



Sabina: ja semester är toppen! Vi hade 20 kg i maxvikt. Men jag köpte små karbinväskor till Ä&V som jag packade deras kläder i eftersom dom endast fick ha handbagage.

Ängla hade ju sin egen som hon checkade in.



Eva: nej, vi pratar om Sanna och dom ringer ibland. Så bortglömd är hon inte. Tror dom blir glada att se henne i Karlaborg.

2011-07-06 @ 17:10:54
Postat av: sabina

är det inte 20 kilo per person?

2011-07-06 @ 18:56:01
Postat av: Zara

Jo, fast Älvin & Vilda är ju under 2 år. Dom betalar man inte för och då får dom inte ha ngt incheckat bagage..Endast handbagage.

2011-07-06 @ 23:08:10
Postat av: sabina

aaha tack det ska jag infomera min svägerska om för det vet inte hon.....tack tack

2011-07-07 @ 11:58:33
Postat av: Andy

Oj, 40 grader! Hoppas inte att det är så varmt i början av juni... Man kan ju få för mycket av det goda. :-)

2012-01-05 @ 16:28:05
URL: http://www.kemerturkiet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0