Överraskning!


(Bild lånad av Krisianstadkommun.se)

I går hade vi fått i uppgift av våra kompisar Stina & Conny som är att ta på oss oömma kläder samt packa extrakläder i en plastpåse :).
Kl 17 blev vi upphämtade och även Bosse & Linda (Odjuret & regissören) var medbjudna.
Vi hade förstått att det kanske handlade om att paddla men inger mer.
Bilen styrde mot Helge Å och en bit innan Åhus stannade vi och lastade av kanoterna i ån.
Sedan bar det av i stillhetenstecken. Vilken avkoppling!
I två timmar paddlade vi och hade ingen aning om vart vi skulle.
Men som sagt, efter två timmar var det dags att ta sig i land och vad stod inte där? Bilen med släpet som hade flyttats dit under tiden vi paddlat.
In i bilen och ut bland åkrar ute i ingenstans :).
Bilen stannade utanför ett ko-stall  där det dom hade kalvuppfödning. Så underbart söta dom är!
Där i från fick vi ta vårt bagage och gå en bit till fots över gärdsgårdarna och när vi kommit en liten bit i väg ser jag ett rött litet hus.. Först tänkte jag inte så mycket på det eftersom jag var så inställd på att vi skulle gå in i skogen och tända en lägereld. Men när det bakom knuten kommer fram en kock tappade jag hakan.
Det blev en sådan överraskning mitt ute i någonstans.
Där i den gamla jaktstugan utan ngn elekricitet hade S&C dukat mysigt med levande ljus & oljelampor.
Kocken Anna hade lagat underbar mat & efterrätt och där myste vi hela kvällen med sällskapspel & god dricka!
Vilken bra start på semester!!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Gud så mysigt!!! Stina och Conny alltså - låter som en kanondag måste jag säga:)

2011-06-21 @ 12:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0