Date

I dag har jag varit på date med min sambo :).
Efter jobbet så möttes vi upp på stan och stack till Olearys för att äta middag.
Emil fyller år idag, inget som firas men var det något han önskade sig så var det att få äta middag ostört med mig ;).
(Vi är inga firare ab födelsedagar varken jag eller Emil, barnen firas självklart!)
Det tar jag som en komplemang.
Det är inte varje dag vi får sitta ned och äta utan 10 avbrott.

När vi kom hem var jag helt slut efter en dags arbete (!) och efter den goda maten.
Hann ändå med lite plantering och fix.
Städade upp på framsidan häromdagen och satten en påsklilja i en kruka på trappen.
Ser så mycket trevligare ut, speciellt eftersom vår fasad är så trist.
(Vi ska börja med renoveringen av fasade i veckorna nu, jippey!)
Men har en liten korg utanför som varit fylls med ris under vintern. Den var det dags att förnya.


(Ett av mina "fynd" i bodarna på trädgården är denna lilla korg. Penséer och en liten påsklilja. Blommorna får bo inne om nätterna ett tag till..)

Utöver det så har jag "pyntat" om lite på min skänk igen.
Tyckte det behövdes en liten lykta i fattigmanssilver eftersom jag fått flytta de andra ljusstakarna när glasskåpet fick ta plats på skänken. Köpte även en liten murgröna som jag planterade i en lantlig tekopp.




Emil fick en underbart fin blomma av sina föräldrar idag, den passar så bra in hos oss :)



Ni minns att jag klädde om köksoffan för ett tag sedan va?
Med ett underbart tyg.
Men det var ju inte underbart så länge (det kunde jag ju iof räkna ut rätt så kvickt med 3 små barn) så jag har köpt ett blommigt lite vaxat tyg på åhlens som jag ska klä om den med.
Vi får se hur det blir!?



När jag ändå är igång med bilder så vill jag visa ett underbart bomesterarrangemang vi fick av Sannas vän som var och kollade på oss med sin son och som stannade hos oss en natt.
Som tack för boende och för att dom tyckte mycket om musikalen skickade hon detta arr till oss med blomsterbud.
Är den inte underbar!!


(Den ligger på en platta och runt om sitter den kvistar)

I morgon blir det namngivning för en liten Emely sedan teatern :).
Hoppas ni alla får en trevlig helg ♥

Kommentarer
Postat av: LindaT

Så mysigt med en date! Man måste hitta små stunder ibland.

Jag räknar med att ha en mycket trevlig helg, eftersom den är planerad som en roadtrip till Kristianstad med dottern. Vi ses på teatern!

2011-03-25 @ 06:08:18
Postat av: mamma

Så fint du pyntar du är så duktig. underbara blommor..puss

2011-03-25 @ 08:25:06
Postat av: Mo

Nä nu, ring mig så snickrar jag ihop det ni behöver, min lilla systerdotter så bara ring. jag fixar det...



Finns alltid här, du har telnr..

2011-03-26 @ 02:26:33
Postat av: Linda BT - 3barns tvillingmamma (tävling pågår)

hej hej.

Din tävling är avslutad!

Jag har dessvärre problem med min mail då jag bara kan ta emot mail och inte skicka mail, finns det något annat sätt att få kontakt med dig? msn, facebook, telenr?

Kramar

2011-03-26 @ 21:53:34
URL: http://lindabt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0