Världens längsta inskolning!

Ja, någon vecka in i Januari började Vilda & Älvin sin inskolning på dagis.
Den gick hur bra som helst den första veckan och ända till dom blev sjuka på heltid.
Vattkoppor, feber, förkylningar, kräk, vattkoppor.
Jag vet inte hur många Tisdagar jag fått vara med (hälsat) på eftersom det varit så lång tid emellan.
Onsdagar & Torsdagar ska dom gå på dagis då jag arbetar.
Så även denna Tisdag var jag och hälsade på med barnen för att det ska gå så smärtfritt som möjligt i morgon.
Nu hoppas jag att dom får vara friska ett tag så vi kan få rutin på det här.
När dom väl är på dagis (ja vet att det heter förskola) går det jättebra. Älvin, som vanligtvis är den tuffa är den so, blir ledsen när jag går. Det skär i mammahjärtat! Men det går snabbt över. Han äter som hen häst vid lunch och går och lägger sig om han får ligga bredvid Vilda.
Vilda, hon är en tuff dam som genast sysselsätter sig.
Baka med play-doh lera är lyckan och idag ville ingen av dom gå hem ;).
Älvin hittade en stor traktor (hans nya grej, Lasse G som lärt honom) och han lycka var gjord.
Personalen på deras avdelning är toppen!
Varma, omhändertagande & lugna.
Vi kan inte ha det bättre!


Kommentarer
Postat av: mamma

sötnosar...

2011-03-01 @ 14:53:00
Postat av: Zandra

Sötnosar! <3 skönt att de har varandra, en trygghet för dom! :)

2011-03-01 @ 14:53:21
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Harriet Kyolaba

oooooooooooooh vad söta ni fick verkligen en av varje...En liten Zara Kopia och en liten Emil Kopia...så söta...Gud vad tiden går så stora dem är NU:=) Saknar er massor och längtar tills vi ses Kram

2011-03-01 @ 17:19:32
URL: http://kyolaba.blogg.segg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0