Inför 1 Advent

Ja då ligger man här i sängen som röd-lätt :)
Kände mig så blek och har alltid velat prova på lite åt koppar hållet men aldrig vågat.
Har nog blivit lite mer vågad sedan jag färgade mörkt som Belle.
Börjar så här, nästan gång kanske jag blir ännu mer röd!? ;)

I går började jag förbereda advent på ovanvåningen.
Jag hinner inte med om jag inte kan dela upp det.
Efter kl 19 en jobb-dag orkar jag inte så det fick bli på mina lediga dagar som just varit Tis-Ons denna vecka.
Förra året var jag redan klar vid denna tiden, men då låg ju snön så vacker! Minns ni?
Man både saknar den och inte.

I dag blev det en massa pyssel här hemma. Jag hade köpt hem ett gäng julblommor som jag planterade i krukor och så gjorde jag egna små träd av mossa :)

I år kommer min jul att gå i i Vitt/Grått/Silver med en toutch av röd :)
Det lät de va!!??
Självklart bli här en "bonna-jul"!


Jag har beställt en ny ljuskrona från ellos.se
Den har jag pyntat med ris och silverband. Så mysig blev den!


I köksfönstret står Emils ljusstake i ljutgärn i år igen.
Den har fått sällskap av två vita änglar från Jysk!


Adventsljusstake med blockljus!
Band & stjärnor från Lyckliga Hildur. Så även kulan i fattigmansilver.


På skänken står det ris i en glasskål som jag fått av min farmor :)



Önskar att jag hunnit med att måla det andta fönstret i somras! Men då fick dörrarna bli prio och dom tog ju evighet.
Så mycket finare i det vita fönstret.. Men men...



Hittade denna fina ängel på Rusta idag för 99:- pix!
Kyrkan som skymtar i bakgrunden hittade Emil på en loppis i somras!


Kökssoffan fick ny klädsel. Mörk grå nu till jul och vinter.


Å till sist så tänkte ja !Äh va f-n, sätter upp ljusstakarna med när jag ändå är i farten ;)
Skulle verkligen vilja ha nya, men det får bli ett annat år.
Lite mer lantliga..

Kram & god natt! ♥

Kommentarer
Postat av: mamma

Så fint du gjort, du är verkligen pysslig mitt hjärta. Älskar dig.puss

2011-11-24 @ 09:59:03
Postat av: Pia

Jättemysigt ni har det. Du e så duktig o pysslig. Jag har ingen fantasi alls. Dottern ska hjälpa till o pynta o hon e duktig på det så det blir säkert fint när det blir klart. kram

2011-11-25 @ 08:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0