Till skog och en jäkla massa löv!

Hoppas ni hade en fin 1:a advent? Men jösses vilket väder den bjöd på.
Här I Skåne hade vi rejäl storm, men det var väl samma över hela landet mer eller mindre?!
När vi vaknade upp i dag möttes vi av alla parkens löv i VÅR trädgård. Inte speciellt roligt.
Kommunen hade samlat i hop fina lövhögar som nu ligger i en enda stor hög hos oss.
På sina ställen har jag löv upp till knäna!





Trots detta enlände så bjöd ju förmiddagen på ljuvligt väder denna dag :).
Jag och de små begav oss ut till skogs för att leta kottar som vi sedan skulle måla.



Men när vi kom fram var det ingen skog kvar!
Har helt missat att man tagit bort all skog för att bygga nya tomter.
Synd tycker jag!
Vi hittade i alla fall en lite stig till slut som vi kunde gå på.




Små fisarna tyckte det va toppen att leta kottar och "ploppa" i kassen vi hade med oss :)
Vi hittade även pinnar & en ekorre!


Lyckan i att hitta en lång pinne är stor :)




Sedan målades det för fullt, både stora och små.
De stora tjejerna ( Ängla och kompis Tilde) glömde jag tyvärr att fota.
Dessa kottar ska jag smycke borden med på självaste kulafton tillsammans med granris!

Jag gjorde oxå ett fynd i skogen!
Visar det i nästa inlägg :)

Kommentarer
Postat av: Jenny G

Vilken otroligt mysig dag ni ser ut och ha haft :) Jätte avensjuk ! Hälsa dem små pluttarna att jag saknar dem <3

2011-11-29 @ 11:15:59
Postat av: mamma

Hej ni fina underbara bilder på de små. Tycker att du ska ringa till kommunen så dom får komma o ta bort löven hos er..puss

2011-11-29 @ 12:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0