En oväntad Påskafton!

Har precis kollat på "Breaking down" och inser att jag börjar bli gammal. Eller så var det helt enkelt ingen bra film? Jag kunde inte ens uppskatta tonårsromantiken och det kanske har med åldern att göra?
Jag kanske helt enkelt e för gammal för sånt nu? ;)
Gillade den första filmen skarpt och den andra var bra vad jag minns..
Kommer det en 4:e eller är detta slutet?
Någon som vet?

Ja, så har det varit påskafton och jag hade ställt till med påskmiddag för oss och två gäster.
Vi hade kanske ätit i 10 min när Ängla kommer smygande till mig och säger att det kliar överallt!
Såg då att hon var röd och svullen i hela ansiktet.
Paniken växte i mig när jag insåg att hon ätit räkor (men även ägg som hon tidigare varit allergisk mot).
Att det kan gå fort med skaldjursallergi visste jag, därav paniken.
In med henne i duschen, för det kändes som att hon hade räksaft över hela ansiktet.
Tog fram allergimedicin (vanlig recptfri) men hon hade svårt att få ned den när det blev sådan hysteri.
Jag har otrolig respekt för allergier och var helt klart skärrad, vilket inte var så bra såklart.
Ringde mamma, experten själv och frågade om jag skulle ge henne betapred?
Mamma sa JA och ring!
Samtidigt som jag ringde 112 blandade jag tabl med vatten.
Fick prata med en sköterska som sa att jag skulle ge Ängla Betapreden samt duscha henne, precis som jag tänkt.
Vi fick lysa Ängla med ficklampa ned i svalget för att se så luftvägarna inte täppts igen.
Turligt nog hade hon fria luftvägar men klådan och svullnaden i ansiktet böev blåsor.
Sköterskan talade om att ambulanspersonal var på väg vilket var en enorm trygghet att veta.
När dom väl var på plats hade vi lyckats lugna Ängla (och mig själv) som trodde att hon skulle dö.
Perosnalen rådpratade med läkaren inne på CSK som tyckte att vi skulle följa med in.
Så det blev en ambulanstur för mig & Ängla.
Väl där inne gick det ganska snabbt. Vi kom snabbt upp på "barn" där vi fick träffa läkaren.
Efter 1 1/2 timma när dom såg att allergin gick tillbaka fick vi åka hem.
Nu blir det återigen pricktest och jag hoppas till gud att vi får veta vad det är.
Den här oron att inte veta när hon sak reagera nästa gång är hemsk!

I dag mår hon bra men har varit extremt trött efter persen!
Allergimedicinen som hon får fortsätta att ta gör ju även sitt!
I dag är jag extra glad över att vi har våra fina barn ♥


Ängla när hon börjar piggna till på sjukan.
Trött & utråkad la hon sig på golvet i vårt rum...

Kommentarer
Postat av: milo

Usch nej, hoppas inte hon är allergisk igen..Håller alla tummar och tår...Förstår din rädsla.krama henne från mig.

2012-04-09 @ 08:26:13
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Annika

Usch vad hemskt!! Tur att det gick bra iallafall. Man blir ju så orolig när ens barn inte ser ut el mår som de ska.

Ha det bra vännen!

2012-04-09 @ 10:25:58
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: mamma/mormor

Ja du det var en oro , de är de minsta jag kan säga. De kan ju gå så otroligt fort. Vi kommer ju båda ihåg Johans reaktion på räkorna...puss

2012-04-09 @ 12:15:16
Postat av: Zandra

Åh lilla Ängla! Så skönt att hon är bättre nu.

Ge henne en stor kram!!! <3



Ps det kommer en sista del på breaking Ds

2012-04-09 @ 17:06:23
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Pia

Usch va hemskt o kan förstå din panik o allergi e inget o leka med ju. Så skönt att allting ordnade sig. Skönt att de ska ta tag i detta så ni får veta vad som orsakade detta på henne. Oroligt klart innan ni vet vad hon e allergisk mot. Stackars henne o er också. Kram

2012-04-10 @ 08:39:45
Postat av: Pia

På tal om filmer som du skrev om så kanske det e jag som e barnslig :) för sitter o tittar på One Tree Hill o kan knappt slita mig...tonårskärlek :) Men kan ju va att du e lycklig i ditt förhållande o har hittat din stora kärlek men det har ju inte jag så därför man sitter o drömmer sig bort o tänker på alla tonårsförälskelser :) kram

2012-04-10 @ 08:42:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0