Premiär-vecka!

Lördagens premiär av Sound of Music närmar sig med stormsteg!
På Fredag är det smygpremiär då värmer dom upp inför vänner och sponsorer samt en del press.
Men på Lördag är den stora dagen för vår lilla Ängla.
Ängla spelar den minsta flickan Von Trap som heter Gretl.
Den rollen delar hon med två andra flickor.
Foto: Amanda Sigfridsson
(Bild tagen från Skönheten eftersom jag inte fått några bilder på Ängla som Gretl)

För Ängla börjar nerverna krypa fram, för det är mycket som ska "klaffa" med allt vad de innebär.
Men hon klarar det.
Jag ska erkänna att jag nog är ännu mer nervös ;).
Det är värre att sitta i publiken en att själv stå på scenen.

Förra året var jag dock lite spänd, Belle har varit min största utmaning någonsin.
Rent sångmässigt samt att Belle nästan är med i varje scen.
Sedan ska man ju ha lite nerver, det blir allra bäst då!
Man är lixom fokuserad!
Foto: Hannu Lilja/Olle Högberg

Intresset för Sound of Music har varit "rekord-stort". Innan premiären ens är gjord har dom redan sålt ca 7000 biljetter. Familjemusikaler lockar verkligen i Kristianstad. Så om ni är sugna på att se den, boka biljetter redan i morgon när biljettkassan öppnar!
TELE: 0708 - 35 13 44

Foto: Amanda Sigfridsson

Bild tagen på repetition av Sound of Music.

Min fina kusin Sanna (som vissa kanske känner igen sedan hon spelade Rizzo i Grease) spelar Lisle, den äldsta dottern Von Trapp :)

Sedan känner jag ju många av de fina ensemble-medlemmarna.
Det finns många att hålla tummarna för på Lördag, även om jag vet att dom klarar det galant!

LYCKA TILL FINA NI ♥
En X-tra spark till min lill-Fia förståss ;)

Kommentarer
Postat av: Åsa

Underbart! Vi längtar tills vi ska se den. Kommer vara lika bra som alla andra musikaler. Och de kommer gå super bra för Ängla. Hon är som gjord för detta. Brås på sina fina föräldrar:) Hälsa Emil lycka till på lördag från oss=)

2012-02-15 @ 18:33:02
Postat av: mamma/mormor

Här är en stolt mormor, men oxå lite nervös. Men jag vet att Ängla fixar det här, hon har det i blodet.puss

2012-02-15 @ 19:09:08
Postat av: Johanna

Det kommer nog gå toppenbra för henne i musikalen! :) kram.

2012-02-16 @ 01:10:39
URL: http://jossehannaa.blogg.se/
Postat av: Pia

Kan förstå att du e nervös men hon brås ju på sina föräldrar så det kommer hon att fixa galant, stora tjejen. Härligt att det har sålts så många biljetter :) Glad för er skull skall du veta. Vi har pratat om att titta på den men tyvärr e det dom dumma pengarnas fel som vanligt :( stämplar ju nu så blir inte mycket över. Detta e ju inte sista musicalen han sätter upp så det kommer flera chanser. kram

2012-02-16 @ 18:01:38
Postat av: Annika

Åh får nog bli en tur dit i år med :)

2012-02-16 @ 18:56:25
URL: http://avantgirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0