Premiär av Sound of Music!

Här ligger det en väldigt trött mamma i sängen!
När alla spänningar släpper ni vet?!
Spänningarna blev värre en väntat om man säger så. Ni vet ju att jag var spänd och nervös inför premiären av
Sound of Music. Dels för Emils skull. Man vill ju att allt ska klaffa. Men också en hel del för Änglas skull.
Inte för att jag inte tror på henne, men man vill ju att det ska gå bra. Att hon skulle komma ihåg allt osv..
Inför Ängla har jag inte visat min oro givetvis utan bara puschat henne med energi och positiva saker.
För jag visste ju innerst inne att det skulle gå bra.
Men ni som är föräldrar vet. "Mamma-hjärtat" (eller Pappa-hjärtat).

Alla genomdrag hon gjort i veckan hade gått bra, så jag började känna ett visst lugn.
Även om jag såklart fortfarande var pirrig inför hela premiären.
Men på Fredag eftermiddag så var Ängla så trött.
Inte så konstigt med sena kvällar och skola.
La henne tidigt för att orka med premiären.
Mitt i natten vaknade hon av mardrömmar.
Jag la mig hos henne och kände till min förskräckelse att hon var varm som en kamin!
FEBER!
Paniken växte inom mig samtidigt som jag försökte vara lugn.
Jag talade om för Ängla att gråta var det sämsta hon kunde göra, då stiger feber.
Bara ta de lugnt.
Alvedon, vätska & vila!
Ända in i det sista låg hon i soffan och till slut fick varva alvedon & Ipren för att få ned febern.
Ingen snuva eller annat, bara feber. Misstänkte stress & nerver.
Hon var fast besluten att spela! Det fanns ingenting som kunde stoppa henne.
Med stark vilja kommer man långt fick vi senare se.

Kl 17 skjutsades hon in till teatern och jag var med henne.
Sminkade henne, fick i henne vätska & yougurt.


Hon får hjälp med sitt hår inför varje föreställning av Sofia.
Hon blev mer och mer taggad från energin av alla vänner på teatern, men ögonen var fortfarande glansiga.


Jag sa till Ängla att med smink och ett leende kan man lura många!
Visst é det så!??


Fast egentligen kände hon sig nog mer så här :(

Jag satt på helspänn hela första akten. Men hon klarade det så bra!
(Det fanns en annan Gretl beredd om Ängla inte skulle orka)
Visst, jag såg på henne att hon var nervös och oerhört fokuserad.
Men 7 år gammal på en stor scen, det är modigt.
I pausen sprang jag upp i logen och kände på henne. Febern var bort. Säkert med lite hjälp av medikament, men även med hjälp av att nerverna var borta.
I 2:a akten kunde man se att hon slappnade av mer. Så även jag!

I applåd-tacket rullade tårarna ned för mina kinder.. Så stolt jag var!
Trots feber klarade hon det med bravur och utan feber nästa helg kommer det gå galant!


(Uppvärming)
Stolt är jag även över Sanna som gjorde rollen som Lisle med BRAVUR!
Underbar sång, bra skådespel & fantastik värme till sina syskon!


(Bakom kuliserna)
Både Anna H & Anna R var fantastiska i sina roller.
Fick mig att rysa av välbehag flera gånger!

Oerhört stolt är jag äver min blivande man Emil som vågar satsa och alltid går efter sitt hjärta!
David Rix har regiserat fantastiskt bra!
Ensemblen är underbart bra.
Det kändes nytt & fräscht trots att musikalen redan gått så många gånger förr.
Ljuset, Olof som sköter det är en konstnär!

Jag var berörd på djupet av mitt hjärta när ridån gick ned.
Det är så mycket hjärta i denna historia som faktiskt är sann.
För er som ska se den: "Ta med en servett!"
Det finns tillfällen för både skratt & tårar, det vill jag lova.

För mig brast det när Von Trapp sjöng Edelweiss andra gången.
Den mannen kan förmedla känslor som den skådespelare han är!
Johan Wikström heter han till vardags.

Tillbaka till Ängla. Så mycket nerver hon måste burit på. Utan att säga ett ord.
Men nu har dom släppt.
Det första hon sa när hon vaknade i morse var att hon längtade till nästa helg.
Det är nu det roligaste börjar!

LYCKA TILL HELA GÄNGET MED RESTEN AV FÖRESTÄLLNINGARNA!

För er som vill boka biljetter:
0708351344
soundofmusic2012.se

Kommentarer
Postat av: Pia

Åh man blir ju riktigt rörd till tårar när man läser detta. Förstår att ni e stolta föräldrar. så duktigt gjort av henne o hon har ju mycket att brås på :) Ett stort grattis till Emil för har läst om hur mycket positiva saker det har skrivits...så glad för er skull. kram

2012-02-20 @ 07:31:56
Postat av: Annika

Åh vad skönt att det gick bra!

Vi funderar på att åka upp och se den. Hur länge spelas den till?

2012-02-20 @ 08:22:37
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: mamma / mormor

Jag är stum, stum av stolt helt över vad jag såg.Ängla ,Sanna Maria Kapten ja hela ensamblen Ena minuten grät jag den andra skrattade jag..Men vilken dotter ni har hon är ju bara sju år , vilken grej hon gjort.. Just nu sover hon ut i min säng, hon får sova så länge hon vill idag,,,,kram

2012-02-20 @ 10:27:16
Postat av: Jenny

Finaste Ängla, så stolt över att hon orkade med. En riktig krut tjej, Undra var hon fått det ifrån?! =)

Fantastiskt med så fina kommentarer, =)

Ha det jätte bra hos mamma/mormor i veckan nu, passa på att vila <3 KRAAM

2012-02-20 @ 10:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0