Krämbulle

Herregud vilket underbart väder vi haft även idag.
Våren är här (hoppas jag). I Skåne har det varit + grader i 7 dagar och det är tydligen = vår!?
Men visst är den tidig? Men inte mig emot. Jag såg en snödroppe i trädgården precis innan vi stack till Karlsborg.

Vi begav oss ut i den underbara solen, som man har saknat den!
Men det blåste en hel del.
Emil ville bjuda oss på Nymans café här i KBG och jag och mamma var väl inte direkt sena med att tacka JA! ;)
(Linn och Ängla var redan där. Det är en tradition dom har tillsammans. Ängla får välja vad hon vill och Linn bjuder.)


På promenad med mormor i ett soligt (men lite blåsigt) Karlsborg.


Om man bara har en enkelvagn får man använda fantasin ;)





Älvin valde prinsessbakelse som dagen till ära hade en flagga i topp för Sveriges nya lilla prinsessa.
Hurra för Daniel & Kronprinsessan Victoria!
Vilda som inte tycker om saker som är kladdiga valde en vanlig enkel kanelbulle.



Om ni någon gång åker till Karlsborg MÅSTE ni besöka Nymans Café.
Inte bara för att det ligger underbart vid Vätterns strand. Inte bara för att hela Cafét är mysigt.
Ni måste bege er dit för att prova deras krämbullar!
Det finns inga som slår dom!
Det är kräm i hela bullen och den är helt ljuvlig!
Har man ätit den så vill man aldrig mer äta någon annan krämbulle.
Jag bara MÅSTE ha en sådan varje gång jag kommer hit.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0