Sjukdom & Glamour

Jösses vilken sjukstuga vi har och har haft här.
Måste dra den lite snabbt innan jag går vidare.
I Torsdags natt väcks vi av att Vilda kräkts i sin säng (det går magsjuka på deras avdelning).
NEEEJ!
Ni som följt mig länge vet ju hur jag känner för just den sjukan.
Men sedan blev det inget mer av det, förutom min stora oro.
På fredags kvällen får Älvin feber, men det blev inget kräk där.
Tur tänkte jag. Nu kanske vi klarar oss.
Jag skulle ju som ni vet på hemligt uppdrag i STHLM på Måndagen.
På Lördags kvällen kom Ängla hem efter Pizza-kväll med ensemblen. Innan hon somnade sa hon att hon hade ont i magen!!!
Mitt i natten började det. Samtlidigt började även Emil!
Så hela Söndagen gick ju åt till att tvätta, sprita, städa & be till ngn högre makt att jag skulle klara mig.
Jag klarade mig.
Men med min oro kan jag berätta att tåg-resor och galor blev en aningen ångestladdade.
Älvin är fortfarande kass.
Genomförkyld med rinnande ögon och vill helst vila & sova.
När jag kom hem igår började jag frysa, ont i hela kroppen samt som ont i magen.
Det var som att körtlarna i magen gjorde ont på ngt vis.
Det fortsatte idag men nu börjar det ge sig. Om den var en magsjuka light eller kroppens sätt att reagera efter en veckas ångest vet jag inte?

Nu till mitt hemliga uppdrag ;)
Sarek hade blivit ombedda att ingå i ett hemligt schlagermedley till Christer Björkman.
Givetvis ville vi vara med på det.
QX-galan. Den bästa galan!
Det var vi, Love Generation, Shirley, Afrodite, Andreas Johnsson, Linda Bentzing, Jenny Silver, Marlena Ernman, Måns Zelmerlöv, Swingfly, Charlotte Perrelli, Sanna Nielsen.
Vilket gäng!
Det blev ett härligt medley och Christer blev rörd till tårar.
Jag själv med nästan.
Den jublet och värmen som publiken gav gjorde mig vimmelkantig.
Glömde helt bort att sjunga rätt & snyggt, så jag vet inte om jag vill se de på tv i morgon ;)



På mitt underbara hotell-rum gjorde jag i ordning mig inför kvällen!


När jag skulle tvätta händerna upptäckte jag att det inte fanns ngt handfat! Var fasiken är hålet ned till röret.
Jag lyfte på stene ni ser på bilden men där fanns inget.
Ha ha.. När jag satte på kranen visade de sig att vattnet strilade ned under stenen.
Som jag skrattade!
Krille hade gjort likadant på sitt hotellrum.
Så är det när lantisarna kommer till stan ;)


Många stjärnor stod på stenen och fina tal hölls!

Efter vårt uppträde fick vi ett bord inne bland gästerna där vi kunde titta på galan som varade till 24:00

Dit kom Christer för att tacka oss från sitt ♥

Nöjda & glada Sarekar back stage efter vårt framträdande!
Kändes lite som de gamla dagarna för en sund :)


Bild tagen från QX.se

Bild på mig & Krille från Aftonbladet.se

Kommentarer
Postat av: Annika

Åh vad kul för dig!! Förstår att det måste kännts magiskt att stå där. Kul kul!

2012-02-09 @ 08:21:15
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: Annika

Tack gumman! :)

Är sjukskriven på halvtid just nu, känns skönt. Har bra chefer som hjälper mig nu med, så jag hoppas va på banan igen, lite starkare lite visare. ;)

Kram!

2012-02-09 @ 09:00:17
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: mamma

Är så stolt över dig..Puuusss

2012-02-09 @ 09:47:29
Postat av: Annika

Åh vad bra du var!:)

Man ser sån glädje när du sjunger.

Tur att dom valt ert klipp så vi fick se er :)

Mår genast bättre nu hihi

2012-02-11 @ 00:06:13
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: GC

Du strålade och var så vacker. Du ägde scenen, verkligen. :)

2012-02-11 @ 18:41:07
Postat av: Olle

WTF???



Såg just Timotej på Schlagern. Borde inte Sarek ha sjungit den låten, om Jens & Stina skrivit den och allting? Varför ge bort den till några flöjtmimande ungdomar? Eller tycker dom att ni är passé redan vid 30?



Inget ont ment, jag är bara förbryllad.

2012-02-11 @ 20:45:59
Postat av: Annelie

Du ska bara veta vad lycklig jag blev när ni kom

in knallandes där och framförde "min och mannens låt"

Blev varm i hela kroppen

Tack!

2012-03-03 @ 23:54:53
URL: http://tisenslillasnigel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0