Klänningen

När vi har pratat bröllop genom tiderna jag och Emil så har vi haft varsina viktiga punkter.
Emil: En stor rolig fest som alla kommer ihåg.
Jag: Att jag ska vara skit snygg! ;)

Om man nu ska vara skit snygg (vilket är det sista jag känner mig som efter tvillingarna och det faktum att jag närmar mig 30. Det börjar hända grejor!) så krävs det ju att man har en klänning som man kan känna sig fin & bekväm i.
Jag tycker det är extremt roligt att kunna ta hjälp av vänner.
Det känns fint att veta att deras "verk" finns med på min stora dag
Det är allt från sång, tärnor, toastmadames, dekoratörer, frisörer, make up, blommor..
Vad var det jag skulle komma till nu?
Jo, eftersom jag tycker det är roligt så har jag bett en barndomsvän från "tjej-gänget" hjälpa mig att skissa upp min klänning.
Hon har alltid var fantastisk på att måla och teckna!
Jag har alltid varit avundsjuk på hennes talanger, på ett positivt sätt såklart.
Jag är så oerhört glad att du hjälper mig med detta Angelica!
Hoppas att du ska känna stolthet när jag går in i kyrkan!?

Det är inte lätt att förklara för någon hur ens tankar är över mail och tele, men jag tror vi har hittat samma linje.
SKickade över två stycken bilder som inspiration.
Angelica gav mig ordet 20 tals klänningar och det gick jag igång på :)

Jag tycker om längden på denna klänningen.
Att den är kortare i fram och längre i bak.

Bilder: natya.com
Men vill att den ska se mer ut som denna förövrigt.
Skira tyger och spets!

När skissen är klar ska jag ta hjälp av ytterligare en vän.
M ska hjälpa mig med tyger och vara med som smakråd hos sömmerskan, för hon är grym på hur saker ska sitta och hur man framhäver sina fördelar och däljer sina nackdelar ;)

Är oerhört tacksam för alla som ställer upp och hjälper mig inför min stora dag ♥

Vi kommer köra lite Amerikanskt, eller gammalmodigt.
Emil kommer inte att få se min klänning innan och min pappa kommer föra mig fram till altaret.
Därför kommer jag inte kunna visa min klänning här förrens efter bröllopet.
Men nu har ni i alla fall fått en hint av hur den kanske kommer att se ut :)

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: mamma

Den är jätte fin,du kommer bli så vacker som en dröm..Jag kommer allt i håg hur duktig Angelica är på att måla..kram

2012-01-22 @ 10:08:58
Postat av: milo

Låter spännande, är det något jag kan göra så hojta till...Vilken underbar resa du/ni har framför er.kram

2012-01-22 @ 11:05:20
URL: http://milogottfridsson.blogg.se/
Postat av: Jeanette

du kommer bli otroligt vacker!!!!

2012-01-22 @ 19:50:55
URL: http://jeanettem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0