Planering

Ja, det finns en hel del att planera inför ett bröllop.
Man kan inte riktigt ta in allt. När ska man börja? Så tidigt som möjligt såklart.
Med det man kan förberda i stunden.
Vi har valt att inte ha ett traditionellt bröllop med vit siden klänning och frack.
Hela bröllopet kommer att andas shabby chic och lantlig bondromantik :)
Det känns helt rätt för oss.
Avslappnat och härligt.
Samma fantastiska sömmerska som sydde kläderna till S&O samt nu till Sound of music ska sy min klänning och det som Emil valt att ha på sig. Jag har en bild om hur jag vill att klänningen ska se ut.
Fast den är inte helt klar, så jag tar hjälp av vänner.
Sedan ska ju mina tärnor matcha mig.
Till barnen har jag redan köpt kläder :)
Min vän Paula (som även hon ska gifta sig i år) är en jäkel på lantlig inredning, så hon hjälper mig med det.
Samt delar vi på inredning eftersom även hon ska ha ett bröllop i samma anda.
Perfekt!
Min tärnor är vänner, barndomsvänner samt en som jag fann senare i livet.
Elin, Emma & Maggan
Som tastmadames har vi valt Maggan & Elin.
Tjejer med skinn på näsan som är roliga & spontana.
Här är en liten lista på saker jag måste ta tag i:

Boka transport

Klänning & skor

Emils kläder & skor

Tärnornas klänningar

Best man´s kläder

Bröllopsnatten/hotell

Ringar

Namnplaceringar

Rispåsar

Naglar

Hinderprövning

Vigselprogram

Festprogrammet

Beställa bröllopstårta

Bordsplacering/samt liten skrift om alla

Lily-Allen-Wedding-Gown


Lilly Allens klänning tycker jag är fantastisk!
Något i den stilen tror jag att det kommer att bli :)
Jag älskar ju även min sommarklänning, så en mix mellan Lillys & min hade varit perfa!
♥♥♥

Kommentarer
Postat av: mamma

Det kommer bli sagolikt kan jag tro,kan inte se klänningen som du visade.. Undrar vad jag ska ta på mig tro? puss

2012-01-18 @ 21:55:38
Postat av: Jeanette

Kan inte heller se klänningen du skulle visa.

kommer bli ett vackert bröllop! :)

2012-01-19 @ 10:22:01
URL: http://jeanettem.blogg.se/
Postat av: Milla

Älskar den lantliga stilen det kommer bli underbart det är jag ganska säker på:) Ett tips, kolla upp om ni får ha ris i era rispåsar, det fick inte vi ha. Vi körde med bubblor, rosenblad och hortensia :) Lycka till !!! :)

2012-02-27 @ 02:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0