Änglas önskelista

Att jag älskar inredningstilen Shabby Chic har väl inte undgått någon som läser denna bloggen?
Det är en stil som jag tyärr inte delar med min dotter.
Hon har traggat under en längre tid på mig att hon vill ha ett nytt rum för lite äldre barn.
Kan förstå henne till viss del. Har inte rensat på hennes rum på länge och hon leker inte med barbie eller Pollypocket länge..
Ängla fyller snart 8 år och jag sa till henne att önska sig presentkort på IKEA när hon fyller år så hon kan köpa i alla fall en del av de möbler hon vill ha på sitt "nya" rum.
När jag sa att man inte kan tapetsera över de gamla tegelväggarna och träväggarna höll hon på att krevera.
När jag förklarade för henne att om man har moderna möbler, blir känslan ändå modern blev hon lugn.
En spännande sak är att hon nu vill ha ned sin säng i rummet.
Inget gör mig gladre eftersom alla barnen sover i samma rum just nu. Hon ska provsova här nere i några veckor först innan vi bär ner sängen..
"Alla andra har ju sängen i sitt rum!"
Man kan ju alltid drömma..
Här nedan är i alla fall sakerna som Ängla plockar ihop på Ikea, lite indutriellt som faktiskt inte är så långt ifrån Shabby Stilen. Jag gillar när man mixar just de två stilarna.. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0