Jag loggar in (bättre sent en aldrig)!

Har ju haft denna blogg sedan 2007, alltså 5 år. Jösses vad länge egentligen.
I dag tänkte jag kolla tillbaka på vad jag gjorde just den 11 Mars de åren jag bloggat.
Kolla vart jag var i livet då :)
Började blogga i April 2007, så därför kan jag inte kolla den 11 Mars de året.

11 Mars 2008:

så inne h-vettes sjuk

jag håller sakta sakta ta mig upp ur den dvalan jag legat i de senaste dagarna.
Det hela började i söndags morse (eller under natten).
Hade en sån frossa å när jag vaknade kunde ja inte resa mig å huvudvärken ska vi inte prata om.
Mycket berodde nog oxå på en slags "baksmälla" från en oerhört stark hostmedicin jag fått.
Å ni vet vad söndag betyder: TARZAN
Yes, The show must go on.. Så de var bara att trycka i sig lite ipren å bege sig till alla vännerna på teater.
Jag klarade av de bra å ja tror ingen märkte att ja var sjuk..
Men när ja kom hem började de värsta..
Igår hade ja över 39 grader trots ipren i kroppen! Jag låg här som en dö sill hela dagen. Så fort ja reste mig gungade hela världen.. Å som ja har svettats, helt sjukt..
Nu hoppas ja bara rösten återställer sig till helgen, för då har vi 3 föreställningar och jag har ett dop på de :)
Hoppas ni andra har haft de bra under tiden jag varit borta från blogg världen?
2008-03-11 @ 14:59:45 Permalink Allmänt Kommentarer (4) Trackbacks (0)

Skrivet idag 2012: Ja jösses vad sjuk jag var! Jag minns att jag inte såg annat en i dimma och när folk pratade med mig hörde jag allt i grötig form långt borta. Att jag klarade den föreställning är ett under. Behöver jag säga att jag ALDRIG mer tagit cokilana!?

11 Mars 2009:

Det rör på sig...

http://www.kicks.se/upload/Produktbilder/Hudvard/clinique2.jpg

Det fick bli Clinque denna gången, så får vi se vad jag tycker..
Tyvärr är man ju ingen sådan super bloggare som får prova alla sorters rengöringar & smink :(
Men 500:- för 3 produkter är helt okej! Ca 166:-/st.
Mary Kay är dubbelt så dyrt men väldigt drygt. Hur detta är återstår att se.
Jag tycker alltid det är roligt med nya krämer..


Bebisarna dom sparkar & har sig i magen..
Helt otroligt hur livliga dom kan vara..
Bebisarnas pappa har äntligen hittat inspirationen att börja med deras rum!
Så idag börjas det med att isoleras.
Med tanke på sammandragningarna så får vi vara förberedda!


tjockismage i v 23 (22+3)
2009-03-11 @ 17:48:36 Permalink Graviditet nr 2 Kommentarer (4) Trackbacks (0)

Jag babblar om rengöring samtidigt som jag är gravid med tvillingarna. Hua, vilken tid de var! Längtar inte tillbaka!

11 Mars 2010:

Trötthet samt Fina fisken!

Varje dag tänker jag likadant:
"I kväll när barnen somnat vid 19 tiden ska jag göra det, å det, å det..."
I dag tex hade jag tänkt städa undan här nere så det bara var att dammsuga & moppa i morgon.
I dag har det inte gått eftersom Älvin krävt 100% närhet, lillgubben!
Men varje kväll blir jag så trött..
Orkar ingenting.
Tänker du likadant & sedan blir det inte va eller är du likt en duracell kanin om kvällarna där hemma i ditt hus?
I kväll fick jag ont i magen.
Lite sömn 8Älvin höll mig vaken en hel del i natt) & inre stress tror jag.
Men emetofoben inom mig säger annat & knipen blir värre pga ytterligare stress.. Ond cirkel.
Nu ska jag faktiskt duscha & sedan tacka för mig idag.
Behöver komma i säng tidigt för att ta igen & vara förberedd på en liknande natt igen.
Men först ska jag faktiskt ge ett tips på en god fisk rätt ;)

Ja, det är väl sig likt!? Fast idag så har jag börjat rannsaka mig själv lite vad de gäller den biten med att hinna med allt! För vems skull? Vad mår jag bra av? Men jag har bara kommit en liten bit på vägen...

11 Mars 2011

Shabby Chic igen...



Nu har jag hittat rätta platsen för mitt nya glasskåp.. I alla fall för ett litet tag.
Kul att flytta runt och hitta andra lösningar oxå :).
Jag har även spraymålat en fågelbur i trä som vi hade med i musikalen AIDA idag, ska visa er annan dag.
Nu: på väg mot teatern.
Ja, här håller jag på med mitt shabby chic ;). Skänken står kvar men vitrinskåpet hänger numer på väggen tillsammans med ett likadant vitrinskåp som jag hittade på loppis i somras :). Är även på väg mot teatern där jag spelade Skönheten & Odjuret för fulla hus!

11 Mars 2012:



Vi har varit ute i det fina våtvädret! Älvin & Vilda har haft sin kompis Selma här. Dom har lekt i lekstugan och sandlådan. Vi käkade korv ute i solen. Har faktiskt varit på teatern även detta året. Men inte för att spela som ni vet, utanför att Ä&V skulle få se sin storasyster spela! Ängla är fantastisk som Gretl, hon blir bara säkrare & säkrare. Så även de andra barnen som jag är SÅ inponerad av. Ja, det gäller hela enseblen. Anna som Maria är underbart bra! Sanna som oskuldfulla Lisl-wow! Är stolt över dom alla! Det är verkligen en bra föreställning!


(
Ängla längst till höger under repetition)

Ja, det var dom åren det....

Hörs snart igen med ett vanligt, lite mindre rörigt inlägg ;)

Ps. Är super-glad över att Loreen vann mello!!! Ds.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0