Magsjukan nådde MIG!

Ja, ni som följt med mig ett tag vet ju vilken oerhörd skräck jag har för den sjukdomen.
Jag vet att den inte är dödlig, jag vet att den går fort över.. Men det är en stark fobi jag har (kallas emetofobi) som jag lever med varje dag! En fobi som jag påbörjat behandling för.
Båda barnen kräktes varsin gång i Onsdags.
Jag var okej ända till Torsdag kväll.
Mådde prima precis innan, käkade både popcorne och hallonbåtar (de sistnämnda skull jag minsann få äta upp).
På en timma kom allt över mig och det var i gång.
Som jag kr---tes!
Hua!
I dag Lördag var det tänkt att jag & Maggan skulle åka till Ullared med hennes föräldrar.
Så Hon ringde och messade hela Fredagen och undrade hur jag mådde och om jag skulle orka.
Själv var jag helt urlakad.
Hade så ont i kroppen och sov mest hela dagen.
Svimmade nästan när jag reste mig.
Kunde inte förstå varför hon låg på så...
Men det skulle jag snart få veta.
Tillslut var Maggan (med inrådan från övriga tjejer) tvungen att berätta att vi inte alls skulle till Ullared.
Det var min möhippa!
Vänner från Sthlm & Nybro (det är därför Sanna var här i dag) stod och inväntade tåg och ett beslut var tvunget att fattas. Jag hade inte orkat.
Så ledsen jag blev att denna skitsjukdom hoppas på just oss just nu!!!
Men jag är så glad för alla vänners omtanke och det bär jag med mig!

Eftersom det inte blev varken möhippa eller Ullared så har min snälla vän Maggan lovat att skjutsa mig till Ullared i morgon!! Så jag får ett litet äventyr ändå trots allt :)

Min vän & tärna Elin sa även något klokt:
"Tur att det inte var själva bröllopsdagen"
Å det lovar jag, går det magsjuka på dagis den veckan håller vi dom hemma!
Här riskeras inget mer!!

Kommentarer
Postat av: Annika

Åh vad typiskt!

Stackars dig! Vet hur det känns. Jag mår så dåligt av att kräkas och sväljer och sväljer för att inte göra det. Det funkar ju inte förståss. Ska det upp så ska det. Men fy vad jag hatar det!

Får panik av att tänka på det bara.

Krya på dig och ha en bra dag i ullared. Tänker på oss tjejer varenda gång jag är där. :)

2012-05-13 @ 01:25:10
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: mamma

Ja vilken osis det blev , tycker såsynd om er. kram

2012-05-13 @ 09:07:38
Postat av: Sandras Värld

Åh stackars dig!!! Kram

2012-05-13 @ 21:08:20
URL: http://aronssonsandra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0