Terapi och bröllop!

Livet kommer emllan bloggen hela tiden. Men det gör inte så mycket. Jag har med hjälp kunnat börja strukturera upp mitt liv, min tid och lärt mig att värdera vad som är viktigt.
För är det egentligen så viktigt att vara "duktig" hela tiden? Blir vi lyckligare av ett skinande rent hem när mamman är sönderstressad? Nej, verkligen inte. Jag jobbar varje dag med att vara här och nu och det går framåt :).
Nästa sak att ta tag i är min otroliga fobi mot magsjuka.
Det är dags nu!

Något som jag inte kommer ifrån men som jag tycker är sjukt roligt är just att planera för bröllopet.
Just nu känner jag att jag har bra koll på läget.
Allt kommer ju att ordna sig, för det måste det :).

Annette som syr min klänning var här med grunden till min klänning i Tisdags.
Vilken känsla det var att sätta på sig den :).
Hoppas och tror att den kommer att bli fantastisk!
Nästa gång åker jag hem till Annette, för nu får inte Emil se mer av den ;).



I går satt jag och en vän ned och fixade ordning rispåsarna!
Jag vet att många kommer att reagera angående riset och fåglarna, men jag har kollat upp det.
Det är en myt att fåglarna dör och i den kyrka vi gifter oss i är det tillåtet att kasta ris.
Dessutom la vi bara små mångder i varje påse, man vill ju inte ha ris precis överallt, men har en känsla av att det så kommer att bli :)
Har kopierat några rader om just myten av att fåglarna dör:
"Jag har faktiskt kollat upp den här frågan med Viltenheten på SVA (Statens Veterinärmedicinska Anstalt) för några år sedan. Det är en myt. Då behöver inte vara orolig för att skada vilda fåglar om ni kastar ris påbröllopet.
Mariann Tornvall-Veterinär"

"En annan myt är att ris skulle svälla upp i fåglarnas magar och skada dem. Det stämmer inte heller, däremot har ris ett lågt näringsvärde och det är av den anledningen mera lämpligt med feta fröer som exempelvis solrosfrön.

Statens Veterinärmedicinska Anstalt"





Kommentarer
Postat av: Zandra

Jag vet att den kommer bli fantastisk, hela du strålar av skönhet, och allt klär en sådan! <3

2012-05-04 @ 15:05:58
URL: http://permozandra.blogg.se/
Postat av: Jeanette-Längtar till USA resan

Hoppas du kommer lägga upp bilder från nbröllopet sen! :D

Du kommer se ut som en saga :)

Kraaaam <3

2012-05-04 @ 20:06:08
URL: http://jeanettem.blogg.se/
Postat av: gunilla

Vi hade både ris o bubblor (de som inte gillade tanken med att kasta ris va hade något som hette bröllopsris o va hjärtformat).. fick ta lite bubblor

barnen gillade oxå att blåsa bubblor :-)

2012-05-07 @ 20:26:22
URL: http://omattvarajag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0