älskade farfar, stanna en stund till

Skulle gärna berätta om vår julfest, men ngt annat har tagit upp mina tankar.
Min farfar genomgick en amputering av halva benet för 2 dagar sedan. Allt gick bra å men han var trött.
Idag ringde min pappa & sa att han inte var kontaktbar längre och att dom skulle åka in till sjukhuset. Min värld under fötterna rasade. Här sitter jag 35 mil bort när jag vill vara hos min älskade farfar & farmor!
Dom har alltid betytt allt för mig & min bror, för domhar alltid funnits där-dag som natt!
I skrivandes stund har han vaknat igen men är väldigt dålig.. Väntar på besked från pappa om vad läkarna säger.. I värsta fall blir det tåget hem imorn bitti...


Kommentarer
Postat av: carro

Fy vad hemskt!! Håller alla tummar för dej/er! ska nog besöka din mamma idag eller imorgon. Kramisar Carro

2007-11-25 @ 16:05:37
Postat av: Carina Persson

Zara! Jag tänker på dig och Din famil och hoppas verkligen att Din farfar blir bättre.

Livet är så svårt ibland. Och så orättvist. När någon man älskar är sjuk eller lämnar oss, då blir livet mycket tungt. Ibland tror man att man inte kommer att klara av det, att man inte ska orka en enda sekund till. Men på något konstigt vis så hittar man styrkan någonstans. Och alla vi som är föräldrar vet ju varifrån den styrkan kommer. Eller hur? Hade jag inte haft mina älskade ungar hos mig nu, då vete sjutton....

Vi har det också väldigt tungt idag, barnen och jag. Deras pappa dog ju igår, 38 år gammal. Så tomt, så tomt utan honom.... Därför vet jag hur du känner dig just nu och hur orolig du är, Zara. Mina tankar är hos er.

Kramar från Carina

2007-11-25 @ 16:25:45
URL: http://carina69.blogg.se
Postat av: milo

Zara jag vet hur du känner inom dig, du vet hur tråkigt vår familj har haft det. Två dödsfall på tre dagar.Man orkar mer än man tror, men jag förstår om du vill hem. Hoppas allt löser sig kram MILO.

2007-11-25 @ 16:46:46
Postat av: linn syster ;D

Syster, jag finns här hela tiden

2007-11-25 @ 16:55:29
Postat av: Zandra

jag tänker på er och hoppas att allt går väl! Kram

2007-11-25 @ 17:35:45
URL: http://permozandra.blogg.se
Postat av: mio

Hoppas verkligen att det går bra med din farfar!!
kram

2007-11-25 @ 17:51:15
URL: http://emilfan.blogg.se
Postat av: Olle

Du var så ledsen idag, så jag blev först rädd att det hänt Ängla nånting. Jag visste inte riktigt vad jag skulle säga, jag är ovan vid att vuxna människor har så nära relationer till sina långt bort boende mor/farföräldrar att man låter deras sjukdomar påverka ens vardag. Min farfar dog innan jag föddes och min pappa dog när jag var 22. Det är jobbigt när det händer, men det är ett stadium i livet alla ska gå igenom och sen får man leva vidare så gott man kan utan dom.

Hoppas din Farfar kvicknar till och får njuta av livet ett tag till, så gott det nu går med bara ett ben.

2007-11-25 @ 18:27:36
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: Anonym

Usch va hemskt! hör av dej när d blivit bättre

2007-11-25 @ 19:47:04
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Jonas

Zara, din Farfar finns med i min aftonbön ikväll, hoppas han finner kraft att vara kvar på jorden ett tag till, vi tänker på dig..Jonas, Amanda och Olivia

2007-11-25 @ 20:31:47
Postat av: zara

Till alla: Tack, de värmer..
Jonas m fam: Ni är underbara, blir rörd till tårar!

2007-11-25 @ 20:52:12
Postat av: sanna

stackare Zara!
tänker på dig

2007-11-25 @ 21:35:25
URL: http://sanna88.blogg.se
Postat av: Maria

Jag tänker på dig Zara o håller tummen att allt ska gå bra

2007-11-26 @ 00:51:43
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: maggie

Usch det lät inte bra. Men vi får hoppas på et bästa. Ha det så bra du kan och sköt om er.

Kram Maggie

2007-11-26 @ 10:59:46
Postat av: Ellinor

Oj vad jobbigt!
Tänker på dig!

2007-11-27 @ 11:50:30
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: Morbror

Det var trist att W inte är bra. Hör av dig så vi i Sthlm får veta också.
Hälsa Kjell från oss.

Kram
J och E

2007-11-27 @ 16:40:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0