My Cinderella story

Läste på Sannas blogg hur hon träffade sin drömprins Christoffer.. Kände att jag ville berätta min story. Tidningarna skrev mycket om den då, men ingen har verkligen hört den rätta versionen. Så här kommer den:

Jag & Emil hade spelat på samma ställe några gånger under sommaren, men bara morsat på varandra.. Men min första kommentar till min kollega Jessica va "så söt han är!". Och Emils kommentar till en av hans kollegor va " Va söt hon e den blonda i Sarek".. Men mer än så var det inte..

När inbjudan till båten "Nöjesvågen" damp ner i brevlådan (där vi båda skulle spela) hade vi både tänkt " kul att dom ska med" om varandra! (mystiskt så här i efterhand). För ingen av oss kan sätta fingret på varför vi tänkte så eftersom vi båda varupptagna och inte häller kände varandra!

När vi väl var på båten (första dagen) paratjade jag å Jessica rätt friskt. Vi hade nämligen inte festat under hela sommarens turne´ och detta var i slutet av september..
När ja går upp för en trappa på båten som gick till baren stod Emil där!
Ja måste ju säga hej tänkte jag eftersom vi gigat på samma ställe under sommaren.
Så jag gick fram å gav  honom en kram å sa hej!
I efterhand har Emil sagt att han blev super glad över den kramen :)
Vi började snacka å vi slutade aldrig att snacka under den kvällen! Under kvällen kände jag "shit, detta är mannen i mitt liv & pappan till mina barn!" De sa jag självklart inte eftersom vi båda var upptagna & känsalan förbjuden. Men ja kunde inte sova många minuter den natten eftersom huvudet snurrade av alla tankar..

Dagen efter knackade de på min & Jessicas hytt, utanför stod världens sötaste Emil. Kan än idag minnas vad han hade på sig å hur han såg ut.
"Du glömde den här i min hytt!" (vi sarekar hamnade på efterfest i deras hytt). I handen höll han en helt obetydelsefull biljett som jag inte hade ngn användning för längre :)
Då började jag tänka att shit, han kanske känner de samma för mig!

Efter vår spelning letade jag efter Emil, ville bara umgås med honom & ingen annan!
Som tur var hittade jag honom tillslut och kunde paratja tillsammans med honom och hans band!
Å va skoj vi hade! Men vi visste att vi började närma oss den dagen då i skulle behövas skiljas åt och ovissheten skulle komma.
Vi hade inte vågat erkänna vad vi kände (dels för vi inte fick & för att vi inte vågade)..
De va tufft att skiljas åt, men ja visste vad ja behövde göra..

Jag var tvungen att åka hem och ordna upp mitt liv. Vare sig Emil ville ha mig eller inte kunde ja inte ljuga för mig själv längre.. Blir man kär i ngn annan är de ngt som fattas i de förhållandet jag var i. De var inte rätt mot varken mig eller honom att stanna i de förhållandet. Så jag gjorde slut och meddelade Emil de, nu var det upp till honom!

Han hade lite mer som stod på spel, hus, företag tillsammans med hans dåvarande..
Men efter många jobbiga turer fanns han hos mig :)
Många trodde inte på oss som par, men efter 4 år och en dotter tror ja ingen tvivlar längre!

Vi var menade för varnadra! :)

image465

Kommentarer
Postat av: Maria

Naaaw true love :) Jätte glad att ni fann varandra

2007-10-25 @ 11:28:16
URL: http://www.mariachen.blogg.se
Postat av: mio

Jag kommer ihåg alla skriverier och jag var jättearg på folk som skrev taskiga saker om er : (
Kram

2007-10-25 @ 11:46:08
URL: http://emilfan.blogg.se
Postat av: Zandra

Nawa! :) de som tvilar vet nog inte var riktig kärlek är! Kram till er båda! - miss u

2007-10-25 @ 12:25:51
URL: http://permozandra.blogg.se
Postat av: Birgitta

Ni är bara för söta!
Önskar er allt gott
Birgitta

2007-10-25 @ 12:41:08
Postat av: maggie

Vilken solskenshistoria. Jag tror att det är ni och alltid ni. You are ment too be helt enkelt. Skönt när man känner att man träffat den rätta och att den känner likadant. Kul för er.
Puss & Kram Maggie

2007-10-25 @ 13:03:57
Postat av: Mamma

Har inte tvivlat på de .ni kompleterar varandra ...puss

2007-10-25 @ 14:30:52
Postat av: Anki

Det där minns jag som det vore igår.
Glömmer aldrig den resan..Och framför allt inte
känslan när jag fick se att ni satt tillsammans och pratade.
Jag visste att jag hade rätt känsla i min mage. Vi fyra vid vårt bord hade nämligen suttit och parat i hop er hela kvällen i våra tankar..Och inget tordes vi säga till Emils kompis som satt med oss när Emil sjöng..
Önskar Er all lycka i framtiden.

2007-10-25 @ 14:50:09
Postat av: Olle

Fin story. Lite jobbigt att ni behövde bryta upp från tidigare förhållanden, men så blir det ju inbland. Blir man ihop som tonåringar växer man ju ofta ifrån varandra efter ett tag. Ni verkar passa jättebra ihop och kompletterar varandra.

Min kusin har en story som man borde göra film av. Hon var singel och jobbade som ekonom på ett företag i Dallas när hon backade in en annan bil på en parkering. En ung stilig kille kom ut och hon skämdes så hon ville bara sjunka genom jorden. Men han gav henne sitt visitkort och sade att dom skulle träffas över lunch dagen efter och fylla i försäkringspapperen. Han hade en annan, men det var ändå på väg att ta slut, så han flirtade lite med henne över lunchen och hon hängde på. Sen visade det sig att han var oljemiljardär. Dom gifte sig i Härnösand för några år sen. Min mamma har hälsat på dom i Texas några gånger. Backa på parkerade bilar oftare, tjejer!

2007-10-25 @ 15:41:31
URL: http://cannibal.blogg.se
Postat av: Jossan

Fin historia !

Själv träffade jag min älskling på nätet, på spray faktiskt *S*, och vi kom fram till att min mamma kände hans mormor och därför vågade jag ta hem honom *S* och vi dejtade en månad innan vi fick lov att bestämma att nu e vi ihop ! Och nu e det 8 månader sedan och jag har världens bästa sambo och bonuspappa till Nova, som älskar henne som hon vore hans biologiska dotter !

2007-10-25 @ 17:07:56
URL: http://www.josefina82.blogg.se
Postat av: Ellinor

Så romantiskt:)
Första gången jag såg Stephen tänkte jag:
"Han verkar jävligt korkad", haha, inte lika romantiskt!

2007-10-25 @ 17:31:46
URL: http://sharpen.blogg.se
Postat av: mio

Glömde ju skriva att jag också tycker att ni passar jätte bra ihop. Ni är så söta ni tre!! : )

2007-10-25 @ 17:35:14
URL: http://emilfan.blogg.se
Postat av: Todde

keep going you 2.. (

2007-10-25 @ 17:36:11
Postat av: sanna

Så du läser min blogg trots allt!!?;) du har slutat kommentera..
Intressant att läsa det du skrivit faktiskt,
japp det fanns lite olika veriationer.. tidningars mm...
Ni två passar grymt bra!

2007-10-30 @ 21:34:22
URL: http://sanna88.blogg.se
Postat av: Gunilla

True love! Kul att läsa om sanningen. kommer ihåg alla skriverier om er. Ni är så fina tillsammans.
Kram Gunilla från Kristianstadstrakten

Postat av: niclas andersson

Det var verkligen en vacker saga,

önskar er allt gott i framtiden

2009-05-15 @ 13:04:31
Postat av: Sara Li

Å vad härligt!!! :-)



Klart att ni är menade för varann!



Och vad lik Ängla är en av de andra två barnen (kommer inte ihåg i huvudet om det är Älvin eller Vilda just nu).

2010-03-26 @ 19:41:16
URL: http://sarali76.blogg.se/
Postat av: Maria

Det är en härlig historia

2010-06-20 @ 14:06:31
URL: http://mariachen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0