Varför jag bloggar!

Först och främst vill jag tacka er alla som kommenterat Änglas cykelolycka!
Dem behövde både jag och Ängla.
Vi börjar komma över det, men det har varit dagar av ledsamhet, chock & trötthet.
I går var vi till tandläkaren och förmodligen måste hon dra ut två tänder om en vecka!
Tack igen!

Varför bloggar jag? Varför vill jag dela med mig av min vardag?
Varför tycker jag att det är ok att andra vet vad jag gör?

Jo, jag har fått frågan.
(inte här bland på bloggen utan i "vanliga" livet)
Ska jag behöva förklara & försvara hur jag vill leva mitt liv?
Egentligen inte!
Jag är 28 år har sambo och barn, jag lever det liv som jag vill så länge jag inte skadar andra.
Jag är uppväxt med att vara öppen, jag är en öppen person. Gilla det eller strunta i det.
Klankar jag jag ned & dömmer dem som är väldigt måna om sin intrigitet?
Nej, alla gör som dem vill.
Men det här är jag.
Jag tycker att det är mänskligt att leva ett normalt liv där lycka och problem i bland avlöser varandra.
Där man har foboer, sjukdommar och i bland är trött på sina barn som gnäller.
Självjklart, vilket jag antar att alla ni, mina läsare vet så utelämnar jag inte allt som händer i mitt liv.
Alla har vi lite intrigitet.
I vissa fall i respekt mot andra.
För mig är bloggen ett sätt att kommunicera med andra, visa att det finns fler som tänker som du, dokumentation om vad som händer i barnens och mitt liv, ett sätt att bearbeta saker men framförallt var meningen från början att låta min familj & släkt som bor långt i väg få vara med mig i min vardag!
Det är svaret på från.
Det är därför jag bloggar!

Önskar er en underbar helg!
Själv ska jag i väg på dop!

Kommentarer
Postat av: rosalita

Älskar att läsa dig blogg Zara.

Den är så normal, så att säja.

Som livet är. Hälsa extra mycket till Ängla

Kram o tack.

2010-06-19 @ 10:33:06
Postat av: Lillasyster

+ att när lillasyster/moster får se hur ni har det, och kanske en bild på när ngn av barnen ler, så blir jag helt varm i hjärtat. = Din blogg ger iaf mig värme och trygghet. <3

2010-06-19 @ 10:40:41
Postat av: Annika

aj vad trist med tänderna. Hanna har slagi i sina två ggr så dom är helt "döda", men så länge de inte är inflammerade får dom sitta kvar.



själv ska jag på spelning på bröllop idag trots bihålorna, men men så är det.



Ha det!

2010-06-19 @ 11:00:31
URL: http://avantgirl.blogg.se/
Postat av: mamma

Jag blir så förbannad faktiskt på människor som ska lägga sig i spelar ingen roll vem det är.Vi är öppna i vår familj o de är jag både glad o stolt över.Det personliga tar vi direkt med varandra.eftersom ni bor så långt bort är det en guda gåva för mig att få följa er på bloggen ,min älskade dotter med familj.Livet skulle vara grått för mig om du inte gjorde det.älskade dotter..puss mamma

2010-06-19 @ 11:27:16
Postat av: Emma

Jag blir så less på människor som hela tiden måste lägga sig i andras liv!!! Suck, tycker synd om dessa människor som inte har ett eget liv utan måste kommentera andras! Jag älskar Zaras blogg, jag är barndomsvän till Zara och jag är så glad att få följa hennes liv i vardagen. Vi hinner sällan ses och träffas. Jag känner ingen som har ett lika stort hjärta som Zara, hon är helt fantasttisk och det vet vi alla som har Zara i sin närhet hur mycket värme hon sprider!!! Tack Zara för att du låter oss följa ditt härliga liv som ibland är ledsamt och sorligt men oftast fyllt av glädje! Hoppas också att Ängla mår bättre, gjorde så ont i mitt hjärta!!



Stor kram till dig min kära vän!

2010-06-19 @ 18:06:12
Postat av: Karin

Gillar din blogg, man skriver ju för att man vill, eller hur? Jag har med varit på dop idag :)

2010-06-19 @ 20:08:18
URL: http://decemberflicka.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Man ha ju en blogg för att man vill dela med sig av sitt liv:-).De som inte gillar sånt,läs dem inte då liksom...

2010-06-19 @ 20:56:18
Postat av: Sofie

Skulle inte du kunna börja visa dagens outfit lite då och då igen? Du körde det ganska mycket innan och jag tycker du har en jättesnygg klädstil och vill gärna ha tips, tror säkert att det finns fler som läser din blogg och tycker likadant.

Antar att du hade mer tid till det innan tvillingarna men som sagt, hade varit kul nån gång ibland.

2010-06-19 @ 21:25:10
URL: http://emmasofiee.blogg.se/
Postat av: Olle

Ingen ska behöva be om ursäkt för att de bloggar, oavsett om de har 10 eller 100 000 läsare i veckan. Jag har svårt att tänka mig ett smidigare sätt att hålla kontakt med gamla vänner om man bor på olika håll i landet, eller världen.



Däremot har jag extremt svårt att förstå hur "vanliga" människor kan bli kändisar enbart av att blogga, utan att ha uträttat något annat i livet än själva bloggen. Typ Foki, Kenza och allt vad de heter. 100 000 läsare på att åka skolbuss eller köpa skor. Att duktiga skribenter som exponeras mycket får populära bloggar är självklart, typ Alex Schulman, eller en person som redan är känd och har ett intressant jobb, typ Carl Bildt. Eller du.



PS Hoppas det går bra med Änglas tänder

2010-06-20 @ 01:09:15
URL: http://lubbklubba.blogg.se/
Postat av: KATTA

Ja du Zara alltid ska en del ifrågasätta MEN det är ju bara att låta bli och läsa om man inte är intresserad.Men tydligen så läser även dem din blogg.

Det är upp till var och en om man vill blogga om sitt liv...Tycker jag.

Du skriver en intressant blogg och de som ifrågasätter dig tycker nog det med eftersom dom läser eller är dom bara nyfikna för att ha nåt att prata om.

STRUNTA I DESSA IFRÅGASÄTTARE

KRAM

ps.Ängla krya på dig d.s

2010-06-20 @ 22:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0