Astrid Lindgrens Värld

Då var man hemma igen! Ganska skönt faktiskt. Även om jag haft det bra.
Fram åt tillbaka till Ö-vik på en helg är inte att leka med. Bröllopet var så fint, så det känns bra att jag ändå tog mig dit. Grattis Jessica & Danne ♥!!!
Kom hem vid tolv på natten i Söndags och vi begav oss mot Vimmerby redan 7 på morgonen dagen efter.
Där mötte vi upp min bror & hans fru med barn.
Man kan säga att vädret varierade ;)
Strålande solsken till ösregn & hagel.
Precis när vi beställt mat från pannkaksbuffén kom ett ösregn med hagel utan dess like.
Ä&V satt i sina stolar med regnjackor och åt sina pannkakor blandat med regn.. Själv stod jag bredvi, dygnsur men blåbärssylt uppstänkt på hela jackan av de kraftiga regnet.. Då höll jag på att ge upp ;)
Men sen kom solen igen :)
Vi har bott på en Camping i Hultsfred eftersom det inte fanns ett enda boende kvar i Vimmerby. Men där var det superfint och vi trivdes bra. Barnen har lekt så bra & vi vuxna har kunnat umgås..
David som vi jobbade med i Skönheten & Odjuret (Gaston) spelar just nu Ronjas pappa "Mattis" men var oturligt nog ledig just Mån-Tis. Men lite tur hade vi alla fall eftersom han kom och hängde med oss under Tisdag eftermiddag.. Ronjaborgen & tetaern är i särklass överlägset på ALV. Så bra det blivit där. Bra lösningar & skådisarna var toppen. Vilda blev rädd när det kom upp väsen ur marken och höll sedan händerna för ögonen resten av föreställningen. Pippi & Madicken var V&Ä´s favoriter.. Samt alla småhus.
Ängla kom hem med Ronja dräkt som hon köpte för sina pengar samt en pilbåge :)
 
Nu ska jag kliva in i duschen, sedan ned i en renbäddad säng..
Sov gott!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad roligt att ni haft det bra förutom regnet då..puss

Svar: :)
zara

2012-07-19 @ 09:35:17
Postat av: Annika

Trist med regn, men tur att solen kom till er sen!

Svar: Ja det var tur!! Kram
zara

2012-07-19 @ 10:09:39
URL: http://avantgirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0